נתניהו: “אני נחוש להעביר את חוק הלאום. בחירות? ימים יגידו”

שרי רוט
|
ב' כסלו התשע"ה / 24.11.2014 16:08
לאחר שגובשה פשרה לדחות את הדיון ב’חוק הלאום’, הבהיר ראש הממשלה כי הוא נחוש להעביר את החוק: “אני מוכן לתת סיכוי להידברות הזאת, אם אפשר להגיע להסכמה רחבה זה עדיף, אבל אני נחוש להעביר את החוק עם או בלי הסכמה” • על ההתקפות של לפיד ולבני: “לא ניתן לתקוע מקלות בגלגלים, גם לליכוד יש אג’נדה, וגם לליכוד יש עקרונות”

לאחר שגובשה פשרה לדחות את ההצבעה על הצעות ‘חוק הלאום’, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד: “אני נחוש להעביר את חוק הלאום, זהו חוק חשוב מאוד, שנועד להבטיח את עתידו של העם היהודי במדינה יהודית.

“החוק והעקרונות שאני מקדם נותנים ביטוי להיות מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, ורק שלו, ובמקביל ישמרו הזכויות של שאר האזרחים”.

נתניהו הוסיף: “אני מוכן לתת סיכוי להידברות הזאת, אם אפשר להגיע להסכמה רחבה זה עדיף, אבל אני נחוש להעביר את החוק עם או בלי הסכמה”.

בהתייחסו לשיחות הגרעין בווינה אמר נתניהו: “אנחנו עוקבים אחרי השיחות בדריכות, ומביעים את דעתנו גם בתקשורת וגם במגעים עם מנהגי המדינות.

“קרה היום דבר חשוב, אנחנו כל הזמן אמרנו: עדיף שלא יהיה הסכם משיהיה הסכם רע, ואיראן חתרה להסכם רע, לישראל, לאזור ולעולם כולו. זה שההסכם נדחה זה דבר טוב, ואנחנו נפעל למנוע מאיראן להיות מדינת סף גרעינית”, אמר נתניהו.

נתניהו התייחס גם לחוק לשלילת תושבות מתושבי מזרח ירושלים שעוסקים או מעודדים טרור, ואמר כי מדובר בחוק חשוב שיוצג בימים הקרובים לממשלה, וכי מדובר בצעד חשוב במאבק נגד הטרור.

יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין אמר: “אני רוצה לברך אותך על ההחלטה אתמול, התחיל פה תהליך מאוד חשוב, מדובר בצעד מאוד חשוב, חוק מאוד חשוב, שנועד לעשות את הדבר הנכון והפשוט.

“קשה לי להבין את ההתנגדות לחוק, שבקדנציה הקודמת זכה לתמיכה כמעט מכל קצוות הבית, אלה שהולכים לדאוג למדינה לאום פלסטינית, מתנגדים למדינת לאום יהודית”, תקף אלקין.

“פנו אלי ראשי סיעות בבקשה לדחות את ההצבעה בשבוע, בכדי לגבש הסכמה, תמיד היינו בעד הידברות, ולכן נדון בבקשה בכובד ראש, אבל לא ניתן לתקוע מקלות בגלגלים, גם לליכוד יש אג’נדה, וגם לליכוד יש עקרונות”, אמר יו”ר סיעת הליכוד.

על שאלת עיתונאי: “אנחנו לפני בחירות?” – הפטיר נתניהו: “ימים יגידו”.