לפיד תוקף: “מוכרים את המדינה לקבלני קולות בשביל פריימריס”

שר האוצר יאיר לפיד תקף בחריפות את השותפות הקואליציוניות, על רקע המשבר בחוק הלאום: "זו הפוליטיקה הישנה שמנסה להחזיר אותנו אחורה לעסקנות וסחטנות פוליטית ושחיתות שלטונית. אנשים לא מוכנים לעשות את העבודה שלהם"
שרי רוט
ב' כסלו התשע"ה / 24.11.2014 14:55

קואליציה במשבר: שר האוצר ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד, תקף בחריפות, בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, את השותפות הקואליציוניות, על רקע המשבר סביב חוק הלאום.

“נדמה לאנשים בבית, וגם לתקשורת, שכל יום יש משבר קואליציוני על נושא אחר. זה לא נכון, זה אותו משבר. מע”מ אפס, ולאום וקק”ל, זה אותו משבר. זו הפוליטיקה הישנה מול הפוליטיקה החדשה. זו הפוליטיקה הישנה שמנסה להחזיר אותנו אחורה לעסקנות וסחטנות פוליטית ושחיתות שלטונית, ולמכור את המדינה לקבלני קולות בשביל פריימריס”, אמר לפיד בנאום שנראה יותר כמו נאום בחירות.

לפיד המשיך: “לא חשוב לאף אחד המדינה, אלא הכיסא וחברי המרכז שלו. הרחובות בוערים ואנשים לא מוכנים לעשות את העבודה שלהם.

“את מי הם מענישים שהם אומרים שהן לא מוכנים להעביר את התקציב הכי חברתי שהיה פה שהבאנו? אותי? את יש עתיד? את הזוגות הצעירים, את הלוחמים שחזרו מצוק איתן. אפשר להוריד את מחירי הדיור במאות אלפי שקלים, והם מחזיקים את הזוגות הצעירים כבני ערובה”.

“על זה המשבר”, חזר לפיד. “על זה שאנחנו הולכים לנקות את האורוות. אנחנו נקדם את  העלאת שכר מינימום, את העסקת עובדי קבלן ושילוב אנשים עם מוגבלויות, זה מה שחשוב”, הבטיח לפיד.

לפיד סיים: “אני קורא לראש הממשלה לנהוג באחריות, עדיין לא מאוחר, אנחנו יכולים יחד להעביר את התקציב, ולפתור את משבר הדיור, ולהוריד את מפלס השנאה ברחוב, ובעיקר לחזור לעשות את מה שלשמו נבחרנו – והוא להנהיג את הציבור לטובתו”.

גם שרת המשפטים ציפי לבני התייחסה לדברים בפתח ישיבת סיעת התנועה, ואמרה: “אנחנו נמצאים בצומת, וצריך להחליט בין אחדות לבין פילוג”.

“חוק הלאום של אלקין,  הוא חוק מפלג, החזון של מדינת ישראל הוא חזון שמשותף לכולנו, לא תהיה מדינה דמוקרטית שאיננה מדינת העם היהודי ולא תהיה מדינת העם היהודי בלי דמוקרטיה. לכן התנגדתי לחוק שפוגע בערכי מגילת העצמאות, ויביא אותנו למקום רע.

לבני הוסיפה: “אלו עקרונותינו, כך או כך, זה לא משנה אם זה היום או מחר או בעתיד, מהעקרונות הללו אנחנו לא נסטה, כל חיי הציבוריים פעלתי כדי לעגן את העקרונות האלה ואין לי כוונה לסטות מכך”.

יו”ר האופוזיציה ח”כ בוז’י הרצוג אמר בפתח ישיבת סיעת העבודה: “אני קורא ללבני ולפיד ולמפלגות שלהם, הפרק הזה נגמר. צאו מהמשלה כמה שיותר מהר. זו ממשלת מעבר מיום כינונה. אתם הייתם שותפים לה, אתם עוד יכולים לתקן את הנזק בכך שתצטרפו אלינו למהלך שינוי פניה של המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות