נדחתה ההצבעה על ‘חוק הלאום’: ליברמן מגבש פשרה

הנהלת הקואליציה החליטה: 'חוק הלאום' שהיה אמור לעלות כבר ביום רביעי הקרוב להצבעה טרומית במליאת הכנסת - לא יעלה להצבעה • שר החוץ אביגדור ליברמן הצליח לגייס תמיכה בדחיית ההצבעה בשבוע ימים, כדי לאפשר לו להשיג פשרה
נחמן גור
ב' כסלו התשע"ה / 24.11.2014 14:10

הנהלת הקואליציה החליטה בצהריים (שני) לדחות בשבוע את ההצבעה של הצעות ‘חוק הלאום’ – הצעתו של ח”כ זאב אלקין והצעתם של חברי הכנסת איילת שקד ויריב לוין, שהיו אמורים לעלות להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי השבוע.

היוזמה לדחיית ההצבעה באה מכיוונו של שר החוץ אביגדור ליברמן. במהלך ישיבת הנהלת הקואליציה הוא הצליח לגייס את תמיכת הנוכחים בדחיית ההצבעה סביב החוק בשבוע.

קודם לכן נפגש ליברמן עם שורת גורמים במערכת הפוליטית, בהם גם ראש הממשלה נתניהו עצמו.

ליברמן ביקש את הדחייה על מנת לאפשר לו להשיג פשרה שתמנע את פירוק הקואליציה. מאז אמש פועל ליברמן לתווך בין סיעות הקואליציה, במטרה למצוא פשרה שתאפשר לקואליציה לצלוח את המשבר.

בסיעת הבית היהודי הביעו נכונות לדחייה, והסבירו כי היא נובעת מביטחונם שההצעה תעבור, ומתוך רצון לשמור על שלמות הקואליציה ולהימנע מהקדמת הבחירות. שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני הודיעו אמש, כי במידה והחוק יעלה להצבעה – יצביעו נגדו. מכיוון שהוטלה משמעת קואליציות על ההצבעה, שכן מדובר בהצעות שקיבלו את אישור הממשלה, נתניהו יהיה חייב לפטר את השרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות