ח”כים מהשמאל: “כפיה דתית בצה”ל”; ח”כים מהימין: “האויב זה חמאס – לא הדתיים”

ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון, דנה היום בתופעת ה'הדתה' בצה"ל במהלך צוק איתן • ח"כים מהשמאל: "יש כפיה דתית" • שטבון: "יש גורמים שבאופן דמגוגי ונטול בסיס עובדתי טוענים להדתה בצבא"
ב' כסלו התשע"ה / 24.11.2014 14:16

מפחדים מהדת? הבוקר (שני) כינס יו”ר ועדת המשנה למשאבי אנוש וכוח אדם בוועדת החוץ והביטחון, ח”כ עמר בר לב, דיון מיוחד העוסק בגילויי “ההדתה”, לכאורה, בצה”ל במהלך צוק איתן.

הדיון הפך עד מהרה לוויכוח סוער.

ח”כ יוני שטבון אמר: “צה”ל הוא שמורת הטבע האחרונה של הקונצנזוס הישראלי. דתיים וחילונים מתכנסים תחת ערך מסירות הנפש למען המולדת. יש כאן גורמים ובהם גם חברי כנסת, שבאופן דמגוגי ונטול בסיס עובדתי טוענים להדתה בצבא. עומדים כאן הגורמים הרשמיים בצבא ומבהירים שאין תופעה כזאת, אך מכוני המחקר והח”כים מתעקשים. זוהי אובססיה לפרום בכל מחיר את חוט השני המקשר בינינו ושומר עלינו כחברה ישראלית ציונית אחת”.

מנגד חברי כנסת, בעיקר משמאל, ובראשם ח”כ ניצן הורביץ טענו כי ישנם בצה”ל גילויי כפייה דתית רבים.

ח”כ ואל”מ במיל’ מוטי יוגב התייחס אף הוא לנושא: “האויבים הם חמאס, חיזבאללה ואיראן לא הדתיים בצה”ל. הדיון הזה לא צריך להתקיים בכנסת ישראל ולא צריך להטריח בכירי צבא ולבזבז את זמנם”, הבהיר יוגב.

“אני מקווה שיהיו עוד דתיים וחילונים שישאבו את כוחם מהכותל וירושלים ויגיעו עוד הרבה פעמים לכותל המערבי ולמקומות נוספים לשאוב מערכי היהדות ועם ישראל לדורותיו”, הוסיף.

 במהלך הדיון, הועלתה הדוגמא של חיילי גדוד 51, שהגיעו אחרי המבצע לכותל, וחלקם בירכו את ברכת הגומל. חברי כנסת מהשמאל טענו כי מדובר בכפייה דתית, וכי לא יעלה על הדעת שייתכן דבר שכזה באם מדובר בפקודה.

שטבון תקף ואמר: “הכותל הוא מקום מפגש המורשת הערכי הלאומי של עם ישראל. כשחיילים שחזרו זה עתה מהתופת מגיעים לכותל זהו אקט לאומי. בלי המסורת והמורשת הלאומית שלנו, אין לנו שום זכות קיום כאן. מי שבורח מזה – הפסיד את הקרב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן חיילים דתיים בצבא זה כפיה דתית שישארו בישיבות,
    24/11/2014 16:25
    אכן חיילים דתיים בצבא זה כפיה דתית
  1. מדינה מטומטמת ברמה שאין כמותו בעולם אין להם שום אדיולוגיה שום מהלך הכול רוח ופוליטיקה בלי טאקט היום ככה מחר הפוך למה כובע