nrg, מעריב ומקור ראשון – בסכנת סגירה מיידית

הנאמן מטעם בית המשפט, חן ברדיצ‘ב: במידה שהממונה על ההגבלים העסקיים לא יאשר את העסקה, הפעילות העיתונאית תיפסק - והעובדים יפוטרו בתוך שבוע
יוני גרין
כ"ה ניסן התשע"ד / 25.04.2014 10:11

סכנת סגירה מיידית: הנאמן מטעם בית המשפט, חן ברדיצ‘ב, ביקש מבית המשפט להפסיק את פעילות העיתונים ‘מקור ראשון’ ו’מעריב’, יחד עם אתר האינטרנט nrg, ביום חמישי הבא – ה-1 למאי. זאת במידה והממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, לא יאשר את אחת העסקאות.

מכירת אתר האינטרנט nrg והעיתון מקור ראשון אושרה על ידי בית המשפט כבר לפני כחודש. מאז, טעונה מכירת הפעילות לידי ישראל היום את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ‘ דיוויד גילה. 

לכל אורך התקופה המשיכו מעריב – שאמור להימכר לאלי עזור – מקור ראשון ו-nrg בפעילות שלדית מצומצמת שנועדה לשמור על ”עסק חי“, עד לאישור סופי של המכירה. במהלך התקופה הוצאו עשרות עובדים לחופשה כפויה, ללא תשלום, וקבוצה מצומצמת של עובדים המשיכה להפעיל את הפעילות במשכורות חלקיות.

ב-2 באפריל פנו עובדי מקור ראשון ו-nrg אל הממונה, בבקשה לזרז את הליך הבדיקה. “כידוע לך, מאות העובדים השכירים של העיתון והאתר לא קיבלו שכר מאז תחילת פברואר 2014, כלומר כחודשיים. נוסף להם, ישנם עשרות עובדי פרילאנס ששכרם לא שולם מזה ארבעה חודשים ויותר”, נכתב לגילה, “חוסר הוודאות הופך לבלתי אפשרי. מאז החלה הקפאת ההליכים אנו כעובדים עושים הכל כדי לשמר את העיתון, פעילותו ואיכותו. ואולם, התמשכות הזמן, נהיית קשה מנשוא”.

בפנייתו  אל בית המשפט ביקש ברדיצ‘ב להפסיק את כל הפעילות ולפטר את העובדים. “הנאמן ובאי כוחו עומדים בקשר רציף עם צוות הממונה על ההגבלים העסקיים, תוך הבהרת התמונה העגומה בחברות נוכח אי קבלת האישור”, כתב הנאמן לבית המשפט, “על אף הבהרת מלא חומרת משמעות אי אישור עסקאות המכר, עד למועד בקשה זו לא ניתן לקבל עמדה מהממונה על ההגבלים העסקיים, לא בנוגע לאישור עסקאות המכר ולא בנוגע לצפי למתן החלטה”.

הנאמן הדגיש: “לא ניתן יהיה להמשיך להפעיל את העיתונים ואתר האינטרנט על בסיס תזרים המזומנים הנוכחי”.

דיון בנושא נקבע אצל ליום חמישי הבא, בשעה 13:00, בהשתתפות נציג הממונה על ההגבלים העסקיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות