באמצע ה’טיש’: האדמו”ר מאברהם יצחק התמוטט; יעבור השתלת קוצב לב

במהלך הטיש שערך האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בליל שבת בבורו פארק הוא התמוטט והובהל לבית החולים מיימונדיס • לאחר סדרת בדיקות החליטו הרופאים: יעבור היום ניתוח להשתלת קוצב לב • שמו לתפילה האדמו"ר שמואל יעקב בן יענטא
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 01:45

במהלך עריכת ה’טיש’ בליל שבת בבית הספר של באבוב בשכונת בורו-פארק שבברוקלין, התמוטט האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק והובהל לבית חולים. היום, בשעה 9:00 בבוקר (שעון ניו יורק) הוא יעבור השתלת קוצב לב.

בליל שבת, באמצע שירת הזמר ‘כל מקדש’, אחרי אכילת הדגים, הבחינו הגבאים כי האדמו”ר חש ברע, וביקשו ממנו לצאת לחדר צדדי לבדיקות. בתחילה סירב האדמו”ר, אך כאשר לאחר כמה דקות המצב החמיר, הבחינו מתנדבי ‘הצלה’ כי פעימות הלב אינן תקינות. למקום הוזעק רופא יהודי מפלטבוש שקבע על פי בדיקה שערך והמסמכים הרפואיים שהובאו לפניו, כי יש לפנות את האדמו”ר לבית חולים, כדי לעבור בדחיפות השתלת קוצב לב.

לאחר סדרת בדיקות בבית החולים ‘מיימונדיס’, הממוקם בשכונה, החליטו הרופאים כי על האדמו”ר לעבור ניתוח להשתלת קוצב לב. האדמו”ר המשיך בטיש עם כמה מחסידיו, בחדר מיוחד שהוקצה עבורו. אל האדמו”ר התלווה הרה”צ רבי אלעזר הגר, בן האדמו”ר מויז’ניץ-מונסי, ששהה בטיש.

למרות מצבו, האדמו”ר לא ויתר על הנהגתו, ושורר עם המלווים עד 3:00 לפנות בוקר. בשבת בבוקר התפלל האדמו”ר תפילת שחרית בישיבה עם מניין, ואף ניהל סעודת שבת עם מניין.

אחד החסידים סיפר, בשיחה עם חרדים10, כי אחרי שהאדמו”ר יצא, חזר אחד הגבאים ואמר לקהל שהרבי יחזור בעוד רבע שעה. החסידים נותרו לחכות באולם, כאשר בנתיים במשך שעתיים ניהל את הבאטע אחיו – הגה”צ רבי אהרן קאהן, אב”ד דברי אמונה מונסי ורב קהילות תולדות אברהם יצחק בארה”ב. רק אחרי שעתיים הגיע שוב הגבאי ואמר כי האדמו”ר כבר לא יחזור לטיש – והקהל התפזר.

במקביל הגיעו שליחים אל בתי גדולי ישראל, להזכיר את הרבי לברכה. האדמו”ר מסקולען התבטא באמצע שולחנו ש”השי”ת ישלח במהרה רפואה שלימה לרבי שמואל יעקב בן יענטא”. גם הגה”צ רבי משה וולפסון, המקושר מאוד לאדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, הורה לומר פרקי תהילים.

בשעה שיתקיים בניתוח יתקיים מעמד תפילה בהיכל בית המדרש הגדול של תולדות אברהם יצחק בירושלים, בהשתתפות כל בני הקהילה. מעמד תפילה נוסף יתקיים בבית שמש.

על פי ההערכה, כבר ביום שלישי יוכל האדמו”ר להשתחרר מבית החולים.

העתירו בתפילה לרפואת האדמו”ר שמואל יעקב בן יענטא. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החמימות הויז'נצאית שלו כובשת!!!!!!!!!!!!!!!
    23/11/2014 16:37
    שמעון ביטון
  1. יפה לראות בן אדם שמח