לקראת כינוס המועצות: הרבי מסלונים נפגש עם הרבי מגור

קראת כינוס מועצות גדולי התורה של אגו”י, דגל התורה וש”ס, כדי להחליט על היחס לצה"ל: האדמו"ר מסלונים נפגש היום האדמו"ר מגור בירושלים • יו”ר ועד הישיבות ביקר במרכז המיון החרדי בתל השומר • לאחר החשיפה באתר חרדים10 של תכניות הצבא לשכנוע בני ישיבות בלשכות הגיוס - הוסרה הכתבה ונמחקה מאתר צה"ל
שמואל הכהן
כ"ד ניסן התשע"ד / 24.04.2014 20:16

חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו”ר מסלונים, הגיע היום (חמישי) אחרי הצהרים אל ביתו של האדמו”ר מגור בירושלים.

הביקור נערך, ככל הנראה, לקראת כינוס מועצות גדולי התורה של אגו”י, דגל התורה וש”ס, בכל הקשור  לשיתוף פעולה עם שלטונות הצבא.

האדמורי”ם מויז’ניץ וסלונים נוקטים בנושא הגיוס וסוגיית ההתייצבות בקו קיצוני, הקורא לנתק את את שיתוף הפעולה בין הישיבות לצה”ל.

התכנית נחשפת: כך יפעלו מראיינים יעודיים של צה”ל מול בני הישיבות 

 בישיבת המועצות שהתקיימה באדר א’ החליטו האדמו”רים כי באם יטלו סנקציות פליליות – יתכנסו החברים שוב לדיון משותף, בנוגע לשיתוף פעולה עם הצבא ועם החוק החדש. 

הגראי”ל שטיינמן וחברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה נוקטים בינתיים בגישה הקוראת לכל בחור שמקבל  צו  ראשון או שני, להתייצב בלשכות הגיוס. 

הפגישה בין האדמורי”ם נערכה במשך כמעט שעה. בחדר לא שהה איש מלבד האדמו”רים עצמם. לאחר מכן שוחח האדמו”ר מסלונים עם ח”כ יעקב ליצמן. 

לחרדים10 נודע, כי יו”ר ועד הישיבות, הרב חיים אהרן קאופמן, ביקר היום במרכז המיון החרדי  בתל השומר. זאת, לקראת הכרעה בנושא.

היום נחשף באתר צה”ל פירוט התכניות באשר לגיוס חרדים. אלא שלאחר פרסום התכנית בחרדים10 – הוסרה הכתבה ונמחקה מאתר צה”ל.

מהכתבה שפורסמה עולה,  כי בניגוד להצהרות תת אלוף גדי אגמון, החל מה-1 לחודש הבא “יוצבו בלשכות הגיוס מראיינים ייעודיים שישוחחו עם המלש”בים (מועמדים לשירות ביטחון) המשתייכים למגזר החרדי. שני אע”צים (אזרחים עובדי צה”ל), בוגרי תואר במדעי ההתנהגות ובעלי קירבה אישית למגזר החרדי, יוצבו בלשכת גיוס תל השומר ולשכת הגיוס ירושלים, שם ישוחחו עם הצעירים בשפה המותאמת לעולמם, במסגרת הריאיון המתבצע לבנים בצו הראשון.

“פיתחנו את הראיון המיוחד בכדי שיחליף את הראיון האישי, ויהיה מותאם להוויה של בוגר ישיבה, שהוא מלש”ב בעל עולם מושגים אחר משל נער חילוני בן גילו”, סיפרה לאתר צה”ל, רע”ן פיתוח מערכות מיון בממד”ה (מחלקת מדעי התנהגות), סא”ל שרון פישר.

שני המראיינים החדשים עברו הכשרה מיוחדת שנבנתה עבורם, ואף סייעו בבניית כלים ומדרגים תואמים לאוכלוסייה הייחודית. “הראיון הזה נועד לבדוק את ההסתגלות הצפויה לשירות הצבאי”, הסבירה סא”ל פישר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחדות הקיצונים
    25/04/2014 01:44
    מש
  1. אחדות של קיצונים