מחבלי חמאס תכננו התנקשות באביגדור ליברמן עם טיל RPG

שי וייספיש
|
כ"ח חשון התשע"ה / 20.11.2014 23:32
חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס תכננה להתנקש בשר החוץ במהלך מבצע ‘צוק איתן’ • תצפתו על המאבטחים של ליברמן באזור ביתו ביישוב נוקדים שבגוש עציון • תכננו לרכוש טילי אר פי ג’י ולשגר אותם לעבר רכבו של שר החוץ • נעצרו באמצע אוגוסט על ידי כוחות הביטחון לאחר שגילו שאחד מחברי החוליה מנסה לרכוש את הטילים

התובע הצבאי הגיש כתב אישום נגד שלושה מחבלים, חולייה צבאית של חמאס, תושבי האזור הכפרי של בית לחם, שתכננו להתנקש בחייו של שר החוץ ויו”ר ‘ישראל ביתנו’, אביגדור ליברמן, במהלך חודש אוגוסט וכתגובה על מבצע צוק איתן.

על פי כתב האישום, השלושה תכננו לקנות טילי אר פי ג’י ולשגר אותם לעבר רכבו של שר החוץ.

שלושת הערבים נצפו מתצפתים על המאבטחים של ליברמן באזור ביתו ביישוב נוקדים שבגוש עציון.

הם נעצרו באמצע אוגוסט על ידי כוחות הביטחון לאחר שגילו שאחד מחברי החוליה מנסה לרכוש את הטילים. השלושה הואשמו בקשירת קשר לביצוע רצח ובניסיון לרצח.

בחקירת העצורים בשירות הביטחון הכללי עלה, כי בראש החוליה עמד אבראהים סלים מחמוד זיר, כבן 37, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה, אשר ריצה בעבר תקופות מאסר בגין פעילות צבאית וארגונית בחמאס.

במהלך מבצע ‘צוק איתן’ החל אבראהים לגבש תכנית למימוש פיגוע נגד שיירת שר החוץ, תוך כוונה שפיגוע זה יעביר מסר למדינת ישראל ויביא להפסקת המלחמה בעזה.

לצורך מימוש הפיגוע גייס אבראהים את אחיו, זיאד סלים מחמוד זיר, בן 35, ואת עדנאן אמין מחמוד צביח, כבן 31, פעיל חמאס, שניהם תושבי חרמלה, כלואים לשעבר. בחקירתם הודו השניים כי גויסו לחוליה, והסכימו לסייע במימוש פיגוע כנגד אישיות ישראלית בכירה.

בנוסף, פנה ראש החוליה ליוסף אבראהים יוסף אלשיח’, כבן 50, תושב מראח רבאח שליד בית לחם, פעיל חמאס המוכר בעברו הצבאי, ובסיוע שהעניק בעבר לראש החמאס הצבאי בבית לחם, עלי עלאן (שהיה מעורב בפיגוע התאבדות ונהרג בהתקלות עם כוח צה”ל) בתקופה שהיה מבוקש.

ראש החולייה ביקש מיוסף לסייע לו להשיג RPG.

במסגרת החקירה עלה, כי חברי החוליה אספו מודיעין מקדים על שיירת השר.

בימים האחרונים הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המעורבים בעבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וקשירת קשר לסחר באמל”ח.

 בעקבות החקירות של חברי החוליה, נחשפה פעילות טרור נוספת ונפרדת, אשר הצביעה על כוונות של פעילי חמאס צבאיים לבצע פיגוע ירי ודריסה נגד מתיישבים וכוחות צבא באזור גוש עציון. גם כוונה זו סוכלה לאור מעצר חברי החוליה.