דורס החיילים בצומת גוש עציון: מחבל חמאס • הודה ושיחזר הפיגוע

שי ויספיש
|
כ"ח חשון התשע"ה / 20.11.2014 22:20
המחבל שדרס את שלושת החיילים בגוש עציון הודה כי ביצע פיגוע • לדבריו, עשה זאת בהשראת פיגוע הדריסה בירושלים שהיה באותו היום ותמונות ממבצע ‘צוק איתן’ • הודה בתכנון פיגועים נוספים טרם מעצרו

המחבל שדרס את החיילים בגוש עציון לפני כשבועיים, הוא המאם ג’מאל בדוי מסאלמה, בן 23, מחבל בארגון החמאס, תושב הכפר בית עווא שבאזור חברון.

בפיגוע הדריסה נפצעו שלושה חיילים, אחד במצב קשה ושניים במצב בינוני.  המחבל נמלט אחרי הפיגוע, אולם למחרת בבוקר הסגיר את עצמו למשטרה, וטען כי לא תכנן לפגוע בחיילים. גורמים בצה”ל העריכו כי הוא דובר אמת ופרסמו הודעה ראשונית התואמת את גרסתו.

בני משפחות הפצועים של החיילים מחו מיד ותקפו את ההודעה שפורסמה – חרף תיעוד האירוע, ממנו ניתן להבחין בבירור כיצד המחבל שנהג ברכב מסחרי סוטה מנתיבו, דורס את החיילים וממשיך בנסיעה פרועה.

בחקירתו בשב”כ הודה מסאלמה כי דרס את החיילים כחלק מפיגוע אותו תכנן, לדבריו, כתוצאה מהמצב בשטח, בהשראת פיגוע הדריסה בירושלים שהיה באותו היום, ותמונות ממבצע ‘צוק איתן’. 

בנוסף, הודה בתכנון פיגועים נוספים טרם מעצרו.

מסאלמה ביצע שחזור של הפיגוע.

מסאלמה ניסה בתחילה להסוות את הפיגוע כתאונת דרכים, אולם לאחר חקירה הודה כי מדובר בפיגוע. כמו כן הודה כי כבר תקופה ארוכה גמלה החלטה בלבו לבצע פיגוע נגד חיילים.

בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.