אנגליה: העבירו ביקורת על המלון בו התארחו – ונקנסו במאה ליש”ט
צרכנות שקופה במיטבה: זוג שהתארח במלון ברודווי בעיר בלקפול שבצפון אנגליה הופתע לגלות כי ‘נקנס’ ב-100 לירות שטרלינג בעקבות ביקורת שלילית שפרסם על המלון.
טוני ויאן ג’נקינסון שהו באוגוסט במלון, והתאכזבו קשות מהאירוח: “ברז המים החמים לא עבד, הקומקום החשמלי לא פעל, וחזיתות המגרות פשוט צנחו על הריצפה”, מספרים בני הזוג.
בנוסף, הטפט התקלף מן הקירות, השטיח היה דק, מוכתם, ובסיס המיטה היה משופשף ומלוכלך. גם הווילונות היו מטונפים ומרופטים, ואפילו טלפון לא היה בנמצא.
בני הזוג פרסמו את הביקורת שלהם על המלון באתר הצרכנות TripAdvisor, כשהם מציעים להתרחק מן המקום ויפה שעה אחת קודם: “המקום הזה צריך להיסגר, צריף רקוב ומסריח. איינו יודעים אם מישהו פעם בדק את מה שהמתרחש בפנים. קשה להבין איך הוא עבר ביקורת כלשהי”.
עוד הם מנסים להתאושש מן החוויה הטראומתית של השהות במאורה המכונה ‘מלון’, גילו בני הזוג להפתעתם כי הם חויבו בכרטיס האשראי בסך 100 ליש”ט.
המדיניות של המלון שצורפה למסמך ההזמנה שנשלחה אליהם נשמעה כמעט סוריאליסטית: “למרות העובדה שלקוחות וזוגות אוהבים את המלון שלנו, יש שנוהגים להעביר ביקורת שלילית על האירוח. גם אתה בחרת לפרסם עלינו דעה כזו באתר אינטרנט ועל כן תחויב 100 ליש”ט על כל ביקורת”.
ג’יליאן, חברת המועצה של בלקפול – העיר בה שוכן המלון – שהסיפור הגיע אליה הבטיחה כי תדאג להחזיר לבני הזוג את כספם, ואף תבקש מבעלי המלון להוריד את הסעיף הבעייתי: “צריך לזכור שרובם המכריע של המלונות בבלקפול מעולים ונותנים שירות מצוין ללקוחות. מדובר במקרה בודד”.
מאתר הצרכנות TripAdvisor נמסר כי התנהגות המלון נוגדת את כל מדיניות האתר, ששם לעצמו מטרה לפרסם ביקורות על חברות גם כאשר הן מנסות לאיים על לקוחותיהן.