“אגד לא פיטרה ולא חושבת לפטר אף אחד מהנהגים הערבים. להד”ם”

דובר אגד מכחיש הפרסומים כאילו באגד מפטרים את הנהגים הערבים השובתים בירושלים: "החברה מאפשרת להם לחזור לעבודה בקצב שלהם. אין שחר בפרסומים הללו, לא מינה ולא מקצתא"
כ"ז חשון התשע"ה / 20.11.2014 13:04

האם חברת אגד פיטרה עשרות נהגים? על פי פירסומים בכלי תקשורת, “החברה פיטרה 27 נהגים ערבים שארגנו הפגנות והתסיסו את העובדים לשבות”, אלא שבאגד מכחישים.

דובר אגד, רון רטנר, מכחיש בשיחה עם חרדים10 את הפרסומים, לפיהם באגד מפטרים את הנהגים הערבים שהסיתו את יתר הנהגים השובתים לפתוח בשביתה. “מדובר בפקח תנועה זוטר בחברה שהפיץ מידע שגוי בכלי תקשורת.

“אגד לא פיטרה ולא חושבת לפטר אף אחד מהנהגים הערבים. אגד מאפשרת להם לחזור לעבודה בקצב שלהם. אין שחר בפרסומים הללו, לא מינה ולא מקצתא. לא היו דברים מעולם”.

השיבושים בתחבורה העירונית בירושלים החלו בעקבות מותו של נהג האוטובוס הערבי יוסף ראמוני. תנועות וארגונים פלסטינים לשביתה כללית של נהגי אוטובוס – ונהגים בחברות ‘אגד’ ו’קווים’ נענו לקריאה.

מאות נהגים ערבים לא מופיעים לעבודה, מזה ארבעה ימים, והם גורמים לשיבושים כבדים בתחבורה הציבורית.

ראמוני נמצא תלוי באוטובוס בחניון חברת אגד בהר חוצבים, ובני משפחתו טענו כי נרצח על ידי מתנחלים. המשטרה שלחה את גופתו לניתוח במכון לרפואה משפטית, שם הוא נותח בנוכחות פתולוג פלסטיני שמינתה המשפחה. הניתוח קבע כי אין כל חשד לפלילים.

ההזדהות של הנהגים הערבים עם ההסתה המופרכת של ‘רצח’, גוררת חשש בקרב תושבים בעיר, כי אחד הנהגים הערבים יחליט חלילה לעשות מעשה.

בעקבות זאת, פנו אתמול סגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש וחבר המועצה יצחק פינדרוס, במכתב דחוף ליו”ר מזכירות אגד, אבי פרידמן, בדרישה חד משמעית לפטר את הנהגים השובתים. “מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם, ואם הנושא לא יטופל מידית לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו ולומר ידנו לא שפכו את הדם הזה, כתבו חברי המועצה.

“אנו רואים בחברת אגד, אחראית ישירה לטיפול במחדל, ומצפים ממנה לפעול במהירות וביעילות להגנת לקוחותיה”.

מנגד, שיגר יו”ר האופוזיציה העירונית, פפה אללו ממרצ, מכתב לפרידמן בו תקף את דייטש ופינדרוס: “אנחנו כחברי מועצה תמיד ראינו את תפקידנו כגורם הממתן, ומרגיע את החיים בעיר. במקום זה אנו רואים מכתב שבא לבקש בצורה חריפה לפגוע בעובדים, של עובדי אגד, ולא במקרה ערבים.

“הבקשה באה עקב סירוב עבודתם, ורצונם להשבית את מקום העבודה, בישראל כמו בכל מדינה דמוקרטית, זכות העובדים לשבות, ולא צריכים להיות מאויימים על ידי שני פוליטיקאים שבמקום להרגיע את הרוחות, פוגעים בחיים התקינים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות