פסק דין: עיריית בני ברק לא תוכל לתבוע ארנונה ‘ישנה’

בית המשפט המחוזי ביטל את פסק דין בית משפט השלום שחייב בעל דירה בעיר בני ברק בגין ארנונה בת 11 שנים • עורך הדין: מדובר בפסק דין חשוב שרלוונטי להרבה אנשים
אליעזר היון
כ"ז חשון התשע"ה / 19.11.2014 23:54

עיריית בני ברק לא תוכל לתבוע תשלומי ארנונה ומים לאחר שנים של ‘שתיקה’, כך קבעה היום שופטת בית המשפט המחוזי במסגרת ‘בית משפט לערעורים’ אביגיל כהן.

ההתדיינות המשפטית החלה בשנת 2008, כאשר עיריית בני ברק תבעה מתושב העיר סך של 82 אלף שקלים בגין חיוב ארנונה ואגרת מים בין השנים 1997-2006.

אלא שהדירה אוכלסה על ידי שוכרים, ובעל הדירה טען שוב ושוב כי הוא לא התגורר בדירה ועל כן אין כל סיסה לחייבו עבור שנים אלו. לדבריו, העירייה סרבה לשנות את ‘שם המחזיק’ והחוב נותר עליו.  בתביעה שהגיש לבית משפט השלום נפסק, כי החוב לעירייה עומד בעינו ועלו בעל הדירה והשוכרים לפרעו.

בעל הדירה לא וויתר, ובאמצעות עורך הדין דוד שוב המוכר מ’עתירת השבת’ של בעלי החנויות כנגד עיריית תל אביב, הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בו הוא מבקש לבטל את פסק הדין של בית המשפט השלום כשהוא נשען על שני נימוקים: א. בעל הדירה לא שהה בדירה, ולא נהנה משירותי העייריה.יתירה מזו, העירייה ידעה כי הוא לא ‘מחזיק’ בנכס. ב. התביעה הוגשה  לבעל הדירה בשנת 2008 כאשר החוב מתייחס לשנים 1997-2006, כלומר תביעת על חוב ישן בן 11 שנים.

שופטת המחוזי כאמור קיבלה את טענותיו שהוצגו על ידי עורך הדין, וביטלה את פסק הדין הראשון. מלבד זאת חוייבה העירייה בהוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין.

עורך הדין דוד שוב מסביר לחרדים 10 כי מדובר בפסק דין חשוב: “כאשר אדם מוכר או מעביר נכס הוא חייב להביא אישור מהעיריה שאין לו חובות כדי שירשמו לו בטאבו. אחרת הטאבו לא רושם. במקרה הזה בעל הדירה העביר בטאבו וקיבל אישור מהעיריה שאין לו חובות. אלא שבאותו אישור הם כותבים למטה הערה שלמרות שהם כתבו למעלה שאין לו חובות, אם יתברר בעתיד שיש לו הם יוכלו לדרוש את זה.

זהו משחקים משחק כפול, והשופטת קיבלה את הטיעון הזה. לעניין הזה יש משמעות רבה, ללא מעט אנשים שקיבלו אישור כזה, והם צריכים לדעת כי העירייה מושתקת מלבוא אליהם שוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות