חובתנו העכשווית בחותם של דם

סביר כי ההצעה בדבר מאבטח בכל בית כנסת תתפוגג מהר מאוד, כאשר לפיד יבהיר לכולם שאין תקציב לפרזיטים • וגם: הסכנה הפיסית והרוחנית בהעסקתם הזולה של בני דודינו • טורו של הרב משה שפיר ב'יום ליום'
הרב משה שפיר
כ"ז חשון התשע"ה / 20.11.2014 11:49

אין אנו יודעים חשבונות שמיים. בטוחים אנו כל מה שעושה הקב”ה הכל לטובה, אלו חבלי משיח ולבסוף תבוא הגאולה הגדולה, רק אז ימלא שחוק פינו ונבין הכול.

כל העולם היהודי הזדעזע לראות את הדם המפעפע ואת הספרים הטבולים בו מתבוססים בתמצית הנפש הנצחית של היהודי שגלותו עדיין לא תמה, למרות ויש שניסו לחשוב אחרת. המציאות טופחת ומכה על קדקודם, בדם.

גדולי הדור קוראים לנו אדרבה, להתחזק ולהתאמץ בתורה הקדושה, כמאמר חז”ל כי ‘להינצל מחבלי משיח יעסוק בתורה ובגמילות חסדים’. ואכן הנרצחים הי”ד היו מופלאים בתורה ובגמילות חסדים, וקרבנם הנורא יחזק אותנו בזאת יותר ויותר, הן כלפי אויבים מבית והן כלפי אויבים מחוץ. דווקא כעת כאשר עולם התורה מותקף ללא הרף על ידי יהודים שלפיד השנאה בגרונם, עתה העת להבין כי אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.

אם מישהו פנטז פעם על איזו משענת קנה רצוץ כדאי שיתפקח ויתפכח מהר: אין הרבה לממשלה הישראלית מה לעשות חוץ מלהתלהם ולהפריח בלוני תצפית. עובדה היא. מתכונת רודי ג’וליאני מניו יורק לא תעבוד כאן. העולם נגדנו, וגם אם נצליח נגד חלק מהערבים בכח הזרוע, הרי שחלילה – החלק השני ישלחו לנו דעא”ש חם.

סביר כי ההצעה בדבר מאבטח בכל בית כנסת תתפוגג מהר מאוד, כאשר לפיד יבהיר לכולם שאין תקציב לפרזיטים, ובכלל הרי לדעתו על משפחות האברכים לגווע ברעב, ובשביל מה בכלל להגן על הנידונים הללו. ב’בית היהודי’ יבכרו לנתב את תקציב המאבטחים אל בתי הכנסת שבהתנחלויות כמובן, בנוסף על המאבטחים הקיימים ליד כל קראוון רענן (מזמן אלי בן דהן מחפש פתרון לבעיית ה’זימון’ בהתנחלויות המבודדות, עכשיו כבר יהיו שלושה!). ליברמן סתם יגיד שמאבטחים זה יקר, ופירון ישלח אותם לצפון תל אביב בבית הטמב’ל הרפורמי, כדי שחלילה לא יחזרו בתשובה בשהותם צמוד לבתי המדרשות הנכונים, מקור הנצח היהודי.

כבר לא כנועים

אבל כאן המקום להערה נוספת, אפרופו גמילות חסדים. הרמב”ם מזכיר כי המעלה הראשונה בגמילות חסדים היא להעסיק את אחינו היהודים בעבודה שתפרנס אותם בכבוד. לדעת הרמב”ם זו צדקה נשגבה ומכובדת יותר מאשר מתן בסתר או כל צדקה אחרת מפני שכך אחינו יתפרנס בעמל כפיו בכבוד ובגאון. למרבה הצער תחת לקיים זאת אנו מבכרים לא אחת את אחמד הבנדוד הזול, תרתי משמע. כך ניתן לראות בסופר-מרקטים הגדולים, במכולות, בשיפוצים ובעצם היכן לא, יותר ויותר ערבים.

הם אינם מסתובבים כנועים וצדדיים כבעבר, אדרבה מדובר בדור צעיר ובוטח שמצפה שאנו נסתכל תזזיתית ימינה ושמאלה ברוב פחד. אין להם בעיה להשתחצן להתעצבן ולהתנכל. לא כולם, לא נעשה הכללות, יש גם הגונים. אבל זה קורה יותר ויותר, וזה מסוכן. לא אשכח כל ימיי את הרגע שערבי נהג אוטובוס ‘מכובד’ זרק אותי בבוז מהאוטובוס באזור עוין ובלתי מוכר לי, ורק מפני טעות שהייתה לי בבחירת התחנה הנכונה. “אתם החרדים אפסים” הוא לגלג, בטח היה אוהד מושבע של ‘יש עתיד’. האפסים נדבקו לו, כנראה נזכר לו משהו על חרדים ו”עם אפס”.

כל צעירי הדור החדש האלו מסוכנים לנו. הם פצצות מתקתקות בקרבנו, ואילו אנו מפרנסים אותם בתמימות. כל החיוכים והצביעות עם תודעת השירות המעולה נועדו להיעלם ברגע אחד של קריזה מסוכנת. הנה אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני אתמול, עבד במכולת שליד בית הכנסת “בני תורה” בו בוצע הטבח. אין כאן המקום להאריך, אולם הנזק הרוחני שלהם גדול שבעתיים כידוע, לעיתים הם בדמות אנשים משכילים נקיים ומסודרים ולפעמים גם דומים להפליא במראיתם לבני דודיהם היהודים, כאשר תחת כיסוי זה הללו אינם בוחלים בכל בעיית צניעות ובכל דרך תועבה העולה על דעתם.

אהה כמה גדול הכאב על הבנות והבתים שנפלו ונהרסו ברשתם של ארורים אלו לדורי דורות. בפרט כשאנו בעידן הננו – מפלצות הסלולאריות כאשר המה יכולים לתקשר ולפתות ככל אשר עולה על אייפוניהם וד’לפוניהם, והמעביד הטרוד בפועליו אינו שם ליבו גם ירצה. אהה כמה צער נורא נגרם כבר בעטיים של אלו. והדברים ידועים למרבה הצער. עיין ערך מחמוד ומורל. אגב היום המוראל שלה כבר לא בשמיים.

זה הזמן לעשות מעשה, לא חלילה בהתלהמות ובשנאה מיותרת. אנו כזכור, עדיין בגלות, אבל מי שיכול בעדינות להתחמק מהעסקתם של כאלו ובפרט אם יוכל לבכר את אחיו היהודים, שיבין שזה שווה את הנזק הכספי. וזו חובתנו בעת הזאת. דם ודמעות, קדושה וטהרה אין להם מחיר. אם כולנו ננהג כך, אולי הם מצידם גם יבינו שלהתנהגות הנוראה שלהם יש מחיר כואב.

אגב, לפני שאתם שולחים את הילד למכולת ליד הבית, שם עובד מתאבד עליז ומבושם, חשבו על כך, שימו לב שיש גם מכולת ממול, שם מי שמסדר את המדפים בלילה זה אברך מסכן שלפיד ופירון לקחו לו את הלחם האחרון שנשאר לו בבית.

וזה כבר לא מותרות, זו סכנת נפשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק הסכנה הרוחנית גדולה יותר
    22/11/2014 21:16
    ויספיש
  1. חייבים להתנתק