סערה • ראש עיריית אשקלון החליט: לא מעסיקים פועלים ערבים

נחמן וייס
|
כ"ו חשון התשע"ה / 19.11.2014 21:52
ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני החליט להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים שבנו מ”מדים בגני ילדים בעיר • בנוסף הנחה להציב החל ממחר בבוקר מאבטחים חמושים בכל הגנים הסמוכים לאתרי בנייה בהם מועסקים ערבים • ח”כ עיסוואי פריג’: “גזענות מהסוג הנחות ביותר”

בעקבות אירועי הטרור בירושלים וברחבי הארץ, ולאור הדרישה הציבורית ההולכת וגוברת, שלא להעסיק ערבים, החליט היום ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים בעיר. החלטתו עוררה סערה פוליטית – ואישי ציבור מהשמאל תקפו אותו על החלטתו.

שמעוני פנה לקבלן מטעם משרד הביטחון, המבצע את העבודות להקמת ממ”דים ברחבי העיר, המעסיק ערבים ישראליים, והורה לו להפסיק את העבודות לעת עתה.

בדף הפייסבוק שלו כתב שמעוני: “על אף שהאחריות להצבת מאבטחים הינה של המשרד לביטחון פנים, הנחיתי להציב החל ממחר בבוקר מאבטחים חמושים בכל אשכול גנים (כ-40 גני ילדים) הסמוכים לאתרי בנייה בהם מועסקים פועלים ערבים.

“כמו-כן, בגנים בהם מבוצעות עבודות להקמת ממ״דים על ידי פועלים ערבים, יפסקו העבודות עד להודעה חדשה”.

שמעוני הוסיף: “אני מודה למשטרת אשקלון על שיתוף הפעולה ההדוק בנושא ולתורם שהסכים לממן את עלות האבטחה בגנים”.

ח”כ עיסוואי פריג’ ממרצ, אמר בתגובה: “זו גזענות מהסוג הנחות ביותר. בתירוץ עלוב של ‘תחושת ביטחון’ מבקש שמעוני להפוך את אשקלון ל’עיר נקיה מערבים’ ולזהם אותה בגזענות אנטישמית. אני קורא לשר הפנים גלעד ארדן וליו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לגנות בפומבי את שמעוני ולדרוש ממנו לחזור בו מהחלטתו על כל משמעויותיה”.

בתקופה האחרונה, ובפרט מאז הטבח בהר נוף אתמול, גוברת הקריאה שלא להעסיק ערבים.  פעילי ימין הפגינו אף בכמה רשתות שיווק המעסיקות ערבים.

בעלי עסקים רבים, ובעיקר קבלנים, כבר הודיעו כי החליטו לפטר את הפועלים הערבים. גם האדמו”רים מדושינסקא ומקרלין, הורו לפטר את העובדים הערבים ממוסדות החסידות.