החרדים נגד? מרצ תוקפים הדרישה לפטר נהגים ערבים: “זכותם לשבות”

יו"ר האופוזיציה בירושלים, פפה אללו, תוקף את דרישתם של יוסי דייטש ויצחק פינדרוס מאגד, לפטר את הנהגים הערבים השובתים: "במקום להרגיע את הרוחות, פוגעים בחיים התקינים" • סבן: "בשבוע האחרון אני חושש מלנסוע באוטובוס"
נחמן וייס
כ"ו חשון התשע"ה / 19.11.2014 21:13

שביתת נהגי האוטובוסים הערבים, השובתים מאז קראו תנועות וארגונים פלסטינים לשביתה כללית בעקבות מותו של נהג האוטובוס יוסף ראמוני – עוררה סערה גם בקרב חברי המועצה הירושלמים.

אחרי שהבוקר שלחו סגן ראש העיר יוסי דייטש וחבר המועצה יצחק פינדרוס, מכתב חריף ליו”ר מזכירות אגד, אבי פרידמן, בדרישה לפטר את הנהגים השובתים, שיגר יו”ר האופוזיציה העירונית, פפה אללו ממרצ, מכתב לפרידמן בו תקף את דייטש ופינדרוס.

“הופתעתי לקבל העתק מהמכתב ששלחו מ”מ וסגן רה”ע יוסף דייטש, וחבר הנהלת העיר יצחק פינדרוס”, כתב אללו.

“בעיקר הפתיע אותי תוכן המכתב, אנחנו כחברי מועצה תמיד ראינו את תפקידנו כגורם הממתן, ומרגיע את החיים בעיר. במקום זה אנו רואים מכתב שבא לבקש בצורה חריפה לפגוע בעובדים, של עובדי אגד, ולא במקרה ערבים”, האשים אללו.

“הבקשה באה עקב סירוב עבודתם, ורצונם להשבית את מקום העבודה, בישראל כמו בכל מדינה דמוקרטית, זכות העובדים לשבות, ולא צריכים להיות מאויימים על ידי שני פוליטיקאים שבמקום להרגיע את הרוחות, פוגעים בחיים התקינים.

“היחסים בין יהודים-לערבים בירושלים, בימים אלו בעייתיים מאוד, ואני סומך על אגד, כחברה שבמשך שנים עובדים בה, יהודים, וערבים ביחסים טובים, וחברתיים, וגם מחוץ לעבודה, תדע להתגבר על הקשיים של השביתה, ובקרוב שוב נראה את העובדים של שני הסקטורים משרתים את העיר, כפי שהיה”, סיים אללו את מכתבו.

בתגובה אמר פינדרוס לחרדים10: “פיקוח נפש לפני הכל. המכתב של אללו הוא בהמשך לכך שהוא מעדכן את הערבים על החלטות רגישות ובעיתוי שמביך את ישראל”.

חבר ההנהלה נחמניאל סבן מש”ס, סיפר בשיחה עם חרדים10: “כמשתמש קבוע בתחבורה הציבורית, נסעתי עד היום רבות עם נהגים ערבים, מעולם לא חשתי מאוים, עד לשבוע האחרון, שהם הוכיחו כי הם הולכים עם הצד של האויב, לא הייתי לוקח לנהג, מישהו שלא מזדהה איתי ועם כאבי”.

“אנחנו חייבים להעניק את תחושת הביטחון לנוסעים, ולעצור לפחות את ראשי המסיתים, בכדי שלא חלילה נגיע למצבים גרועים יותר”, אמר סבן.

לדבריו, “מרצ ממשיכים בקו שלהם, ללא הבנה בסיסית בירושלים, ובכוונה תחילה לשכוח מי הצד המאוים. אנו במלחמה על ירושלים, וצריכים לפעול בכל הדרכים להגן על ביטחוננו”.

יצחק פינדרוס

בעקבות מותו של נהג האוטובוס הערבי יוסף ראמוני, קראו תנועות וארגונים פלסטינים לשביתה כללית של נהגי אוטובוס – ונהגים בחברות ‘אגד’ ו’קווים’ נענו לקריאה. מאות  נהגים ערבים אינם מופיעים לעבודה, מזה שלושה ימים, והם גורמים לשיבושים כבדים בתחבורה הציבורית.

ראמוני נמצא תלוי באוטובוס בחניון חברת אגד בהר חוצבים, ובני משפחתו טענו כי נרצח על ידי מתנחלים. המשטרה שלחה את גופתו לניתוח במכון לרפואה משפטית, שם הוא נותח בנוכחות פתולוג פלסטיני שמינתה המשפחה. הניתוח קבע כי אין כל חשד לפלילים.

ההזדהות של הנהגים הערבים עם ההסתה המופרכת של ‘רצח’, גוררת חשש בקרב תושבים בעיר, כי אחד הנהגים הערבים יחליט חלילה לעשות מעשה.

כאמור דייטש ופינדרוס פנו לאגד, בדרישה  “להוציא מיידית מכתבי פיטורים לאותם נהגים שיסרבו לשוב לעבודתם לאלתר, ובכך תוכיח לציבור כולו כי חברת אגד אינה נכנעת לטרור שמקורו בהסתה ובשקרים”.

הם הוסיפו: “אותם נהגים בחרו להאמין לדברי ההסתה החמורה שמשמיעים גורמי טרור רצחניים, לפיהם יהודים רצחו את נהג האוטובוס”.

לדבריהם, “מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם, ואם הנושא לא יטופל מידית לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו ולומר ידנו לא שפכו את הדם הזה. אנו רואים בחברת אגד, אחראית ישירה לטיפול במחדל, ומצפים ממנה לפעול במהירות וביעילות להגנת לקוחותיה”, קובעים חברי המועצה.

דייטש ופינדרוס טוענים: “הפיגוע הבא שעלול להתבצע על ידי אדם היושב היום בבית ומוסת על ידי גורמי טרור כבר רשום על הקיר באותיות של דם. אוזלת היד של חברת אגד וההתעלמות המתמשכת מהסכנה היא בבחינת הזדהות עם הטרור”.

תגובת דובר אגד רן רטנר: “הנהלת אגד רואה בחומרה רבה את ההיעדרות המאורגנת של נהגים והיא קוראת להם באמצעות ועד העובדים הארצי לשוב לעבודה לאלתר.

אגד עדכן את משרד התחבורה בצעדים החד צדדיים בהם נקטו העובדים ובהשפעה של מהלך זה על שירות התחבורה הציבורית לתושבי ירושלים, והוא פועל בעניין זה בתיאום מלא עם משרד התחבורה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נהג ששובת - מחבל פוטנציאלי
    20/11/2014 09:55
    יב
  1. במרצ בעד הנהגים הערבים כי הם לא נוסעים באוטובוס
    27/11/2014 10:25
    c
  2. מי במר”צ מוכן להזמין בייבי סיטר ערביה לילד שלו?