אחרי 29 שנים: פולארד ביקש להשתחרר – ממשל אובמה מנע

ג'ונתן פולארד הכלוא כמעט 30 שנה, הגיש לאחרונה בקשה לוועדת השחרורים • הוועדה אישרה כי הוא עומד בקריטריונים לשחרור, אך הממשל של ברק אובמה התנגד נחרצות: "יהווה זלזול בחומרת העבירה ויקדם חוסר כבוד כלפי החוק"
נחמן וייס
כ"ו חשון התשע"ה / 19.11.2014 19:46

הממשל האמריקני של ברק אובמה מתנכל לישראל: שוב מנע את שחרורו של המרגל ג’ונתן פולארד.

על פי דיווח של העיתונאי אודי סגל בחדשות2, הגיש פולארד לאחרונה בקשת שחרור לוועדת השחרורים. ואכן בחודש יולי האחרון נערך לו שימוע, במהלכו התברר כי הוא עומד בקריטריונים של שיחרור: גם בשל משך המאסר – 30 שנה – וגם בשל התנהגותו הטובה בכלא.

אך מי שהתנגד לכך בנחרצות, היה הממשל האמריקני שטען כי שחרורו “יהווה זלזול בחומרת העבירה ויקדם חוסר כבוד כלפי החוק”.

במטה לשחרור פולארד אמרו היום, כי צפויים להיחשף פרטים נוספים, שיגלו כיצד הממשל פעל למנוע את השחרור. לדבריהם, הפרסומים יעוררו סערה בציבור.

לפני כמה חודשים, הביעו האמריקנים הסכמה עקרונית לשחרר את פולארד, כחלק מהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ושחרור אסירים.

לאחרונה, עלה הנושא שוב לכותרות, לאחר שבאתר שירות בתי הסוהר האמריקנים, שונה תאריך השחרור של פולארד מ-21.11.15 ל’מאסר עולם’.

לאחר סערה תקשורתית שונה התאריך בחזרה, אך בשירות בתי הסוהר הסבירו כי מדובר בתאריך מומלץ בלבד, והשחרור כפוף לאישור ועדת השחרורים – מהלך שכאמור נמנע.

פולארד, בן 60, הואשם בריגול לטובת ישראל. ביום שישי השבוע, 21.1.1, הוא יחל לרצות את שנתו ה-30 מאחורי הסורגים.

בשנים האחרונות חלה הידרדרות חמורה במצבו הרפואי, הוא אושפז ונותח כמה פעמים, ובמקרים מסוימים, אף נשקפה סכנה לחייו.

במטה לשחרור פולארד אמרו לחדשות2: “כעת, לאחר שהבקשה לשחרור דרך ועדת השחרורים נדחתה, התקווה שנותרה היא שהנשיא אובמה יביא לסיום הסאגה, בכך שיקצוב את עונשו לזמן שריצה עד כה, ויאפשר לו לשקם את מה שנותר מחייו יחד עם אשתו.

“אנו קוראים לכל מי שמאמין בצדק, בחמלה ובהגינות להצטרף לקריאה ולבקשה מהנשיא אובמה לקצוב את עונשו של פולארד ולשחררו לאלתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות