הגראי”ל שטיינמן נגד ‘תאוות הטיולים’: “מקום סכנה”

הטרגדיה הקשה של הבחור מאיר קידר ז"ל, תלמיד ישיבת 'כנסת הגדולה' במודיעין עילית – זכתה להתייחסות של הגראי"ל שטיינמן, המתנגד לטיולי בין הזמנים: "אוי וויי ווויי... הטיולים הם מקום סכנה"
יוני גרין
כ"ד ניסן התשע"ד / 24.04.2014 14:51

הטרגדיה הקשה של הבחור מאיר קידר ז”ל, תלמיד ישיבת ‘כנסת הגדולה’ במודיעין עילית,  שטבע למוות אתמול, השרתה אבל כבד בציבור החרדי – וזכתה גם  להתייחסות של הגראי”ל שטיינמן, המתנגד נחרצות לטיולי בין הזמנים .

 החברותא של הגראי”ל, הגאון רבי משה יהודה שניידר, המעלה על הכתב את דברי תורתו, מסכם  את תקופת חג הפסח במחיצתו וכותב:

“לדאבוננו נאלץ אני לכתוב על עניין ‘פיקוח נפש נורא’ אשר רחמנא ליצלן נדוש בעקב… והוא ‘תאוות הטיולים’ כלשון רבינו, אשר בקושי העלו עם קודשו את כלי הפסח למעלה וכבר נתבשרנו בבשורת איוב על עוד קרבן טיולים רח”ל.

 “קשה לי הדבר, ודמעות נקוות בעיניים על הדבר הנורא הזה, אשר כל-כך הרבה דם כבר נשפך על זה”.

הרב שניידר מגלה כי כאשר שמע הגראי”ל על הטרגדיה נאנח מעמקי לבו: “אוי וויי ווויי…”, ולאחר שתיקה ארוכה – אמר: “בראש השנה יכתבון וביום צום כפור ייחתמון… מי במים ומי באש…”

 אך הוסיף: “במקום דשכיחא הזיקא, לא שייך לטעון שאם לא נגזר עליו נזק לא יפגע. והטיולים הם מקום סכנה”, כותב הרב שניידר ומוסיף:  “כידוע כבר הרבה שנים מזהיר רבינו וחוזר ומזהיר שלא להיכנס למים!, והוסיף היום להוכיח שמקום סכנה אינו רק כשהולכים במים, שהרי יעקב אבינו אמר לשבטים שלא יקחו את בנימין פן יקראנו אסון ופרש”י שכל הדרכים בחזקת סכנה, אף שלא הלכו במים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עין מודע איננו מקום סכנה. ילד בן 8 יכול לעמוד שם עם ראש מתחת למים, ואין זרמים.
    24/04/2014 16:31
    צפור דרור
  1. הבחור כנראה חטף התקף לב תוך כדי שחיה, זו המסקנה שלי לאחר שמיעת הפרטים מאחי הלומדים בישיבה. לחלופין ייתכן שעשה קפיצת ראש במקום – דבר שאסור בתכלית האיסור בבריכה כל כך נמוכה.
    לא כל טיול הוא “מקום סכנה”, זו בהחלט בריכה לא מסוכנת.