חברי ‘השומרים’ שוחררו בערבות • חשש: צפויים ל-25 שנה בכלא

בית המשפט בברוקלין שחרר בערבות את חמשת חברי ארגון 'השומרים' מוליאמסבורג, שנעצרו באשמת תקיפת צעיר שחור בשכונה • אם יורשעו: צפויים לגזר דין מירבי של 25 שנות מאסר • צפו בכתבה מהתקשורת המקומית
שמוליק קרסיק
כ"ד ניסן התשע"ד / 24.04.2014 10:46

בית המשפט העליון של ברוקלין שחרר בערבות את חמשת החרדים, חברי ארגון  ‘השומרים’ בשכונת וליאמסבורג שבברוקלין, שנעצרו באשמת הכאת צעיר שחור בשכונה. כך מדווח ה’דיילי ניוז’.

אתמול  (רביעי) בבוקר נעצרו חברי הארגון בחשד שהיכו ב-1 לדצמבר סטודנט שחור. התביעה החליטה כי הם יואשמו בתקיפה חמורה ובעוד מספר סעיפי אישום, אך לא יואשמו ב”פשע שנאה”.

• 4 מ’השומרים’ בויליאמסבורג נעצרו: מואשמים בהכאת שחור

הנאשמים, אהרון הולנדר, (28), אברהם וינקלר, (39), מאיר הרשקוביץ, (21), פנחס ברוור, (19), ויוסף פריד, (25), נאשמים כי החליטו שהקורבן, טאג’ פטרסון, הזיק לרכב בשכונה.

“הם צעקו ‘תשאיר את הראש שלך למטה’, ונתנו לי מכות בפני ובכל חלקי גופי”, סיפר פטרסון. לטענתו, הם היכו אותו, תוך שהם מקללים וקוראים לעברו קללות גזעניות.

על-פי ה’דיילי ניוז’, רק שניים מהתוקפים, לכאורה, משתייכים לארגון ה’שומרים’, ואילו שאר התוקפים הינם “וונדליסטים”.

על פי כתב האישום, טאג’ פטרסון, בן 22, הוכה בשעות הבוקר  המוקדמות של ה-1 לדצמבר בשדרת פלאשינג בשכונה. הקבוצה הכתה את פטרסון באלימות רבה, ארובת העין שלו נשברה ורשתית בעין נקרעה.

“אנחנו פשוט לא יכולים לאפשר מצב בו כל אחד שהולך ברחובות ברוקלין, יכול למצוא את עצמו מושלך אל הקרקע ומוכה באכזריות”, אמר התובע המחוזי של ברוקלין, קנת תומפסון. “כתבי אישום אלו שולחים מסר ברור, לקיחת החוק לידיים הנו מעשה שלא ייסלח, לא על ידי משטרת ניו יורק”, אמר ביל בראטון, מפכ”ל המשטרה, בהצהרה שפרסם.

הרשקוביץ זוהה על ידי התובע כחשוד המרכזי, ולטענת התביעה הוא זה שהכה את פטרסון בפניו באכזריות.

פריד, מזכיר ה’דיילי’, מואשם כבר בהתחזות ל’מיץ לימון”, ובהדלפת תמונות המתלוננת נגד הרב ווברמן, בפרשה שהסעירה את ניו-יורק.

כל הנאשמים שוחררו בערבות בסכומים הנעים בין 25,000$ ל-50,000$.

לדברי גורמים משפטיים, אם תוכח אשמת החמישה, הם צפויים לגזר דין מירבי של 25 שנות מאסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות