שס של אריה דרעי מגרדת את תחתית הטבלה: רק 6 מנדטים

סקר המנדטים של חדשות 10 שמתפרסם הערב אינו מבשר טובות ליו"ר ש"ס אריה דרעי: בעוד הבית היהודי של נפתלי בנט רושמת זינוק חד ומקבלת 17 מנדטים - ש"ס מתרסקת ל-6 מנדטים בלבד • יהדות התורה מקבלת בסקר 8 מנדטים • כחלון וישראל ביתנו מקבלות 9 מנדטים כל אחת • שלי יחימוביץ הבוקר: יש בי חשש שבחירות יביאו לממשלת ימין עוד יותר מבוצרת, יכול להיות אפילו שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה"
נחמן גור
כ"ד חשון התשע"ה / 17.11.2014 20:27

סקר של חדשות10 המתפרסם הערב (שני) אינו מבשר טובות ליו”ר ש”ס, ח”כ  אריה דרעי.

לפי הסקר, שבוצע על ידי פרויקט המדגם בניהול ד”ר אריאל איילון  ובפיקוח  פרופ’ קמיל פוקס, לו היו הבחירות מתקיימות היום, היה הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב-22 מנדטים בלבד. הבית היהודי של נפתלי בנט, לעומת זאת, רושמת זינוק חד ומקבל 17 מנדטים, יש עתיד יורדת מ-19 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-14 מנדטים.

אם יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג חושב על בחירות, כדאי לו להרהר על כך שנית: העבודה יורדת בסקר מ-15 ל-13.

המפלגות הערביות מקבלות 11, בעוד כחלון וישראל ביתנו מקבלות 9 מנדטים כל אחת. יהדות התורה ממשיכה לקבל 8 מנדטים, כמו כל הסקרים בתקופה האחרונה, ומרצ עם עלייה מינורית של 7 מנדטים.

מי שמתרסקת בסקר הזה היא ש”ס של אריה דרעי, הזוכה ב-6 מנדטים בלבד, ורק התנועה של ציפי לבני מקבלת פחות ממנה ובקושי מגרדת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ מהעבודה התייחסה היום בראיון לרזי ברקאי בגלי צה”ל למשבר הקואליציוני, ואמרה כי בעבודה חוששים מבחירות בעת הזאת.

“אני מודה שיש בי חשש מסוים שבחירות יביאו לממשלת ימין עוד יותר מבוצרת, ואפילו להמשך כהונתו של נתניהו”, אמרה יחימוביץ. “יכול להיות אפילו שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה, תסריט שאני ממש לא מחבבת. לכן אני נמנעת מלהשמיע את קריאות הקרב האוטומטיות ולהסתכל על המצב נכוחה”.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום, בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו: “”לא רואה שום שינוי דרמטי אחרי הבחירות, אולי השינוי היחיד יהיה, ששלושת מפלגות הימין: ישראל ביתנו, הבית היהודי והליכוד, יגיעו יחד לשישים מנדטים. אבל כרגע, לאור המצב הכלכלי והביטחוני, לא הייתי ממליץ להכניס את המדינה למערבולת”.

לפני כשלושה שבועות האשים אריה דרעי, במהלך ראיון אצל רזי ברקאי בגלי צה”ל, את הסוקר של ערוץ הכנסת, מנחם לזר ממכון המחקר פאנלס פוליטיקס, כי הוא מוטה נגד ש”ס, ולכן מעניק למפלגה מעט מנדטים. דרעי טען אז, כי לפי “הסקר האחרון שמונח על שולחני, ש”ס מקבלת 11 מנדטים”.

וכך התנהלה השיחה:

ברקאי: מי עשה אותו?

דרעי: מינה צמח ומנו גבע.

ברקאי: אני ראיתי סקר שפורסם, ובטח כבר הביאו אותו לעיונך, ופורסם בערוץ הכנסת לפני עשרה ימים, ובו נאמר כי אלי ישי מכה באריה דרעי, הוא יחזור להיות יו”ר ש”ס.

דרעי: טוב, תראה, רזי, אני מכבד אותך מאד, אבל עם כל הכבוד זו לא שאלה, זה לא הנושא שעומד על הפרק. אני יו”ר תנועת ש”ס, ש”ס מקבלת 11 מנדטים, וערוץ הכנסת, שלפי דעתי גם עשה מעשה שלא ייעשה, זה לא תפקידו של ערוץ הכנסת…

ברקאי: אריה, אם זה היה סקר הפוך לא היית אומר שזה לא התפקיד של ערוץ הכנסת. מדובר בסוקר לגמרי אובייקטיבי…

דרעי: לא אובייקטיבי, הסוקר הזה… הנושא הזה בבדיקה… הסוקר הזה הוא איש שעבד – ועדיין עובד – עם בנט וקשור עם בנט, הוא עושה סקרים באינטרנט ולציבור שלנו אין שום קשר לאינטרנט, ולכן בכל פעם מר בנט מקבל שם 18 מנדטים ושלנו… יש שתי גישות היום. .. היום כמעט כל הסוקרים עובדים על פי אינטרנט”.

בערוץ הכנסת הגיבו אז לחרדים10: “ערוץ הכנסת עורך מידי שבוע סקרי דעת קהל אמינים ורציניים בנושאים שעל סדר היום באמצעות ד”ר מינה צמח ומכון מדגם וגם באמצעות מכון פאנלס פוליטיקס”.

בהתייחס לטענות כלפי מנחם לזר – בערוץ הכנסת דחו את הטענות והדגישו: “נבהיר כי הסוקר מנחם לזר איננו עובד עם השר בנט”.

יצוין כי הסקר של מינה צמח עליו שוחח דרעי עם רזי ברקאי מעולם לא פורסם ולא ברור מצד מי הוזמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות