ליברמן: “לא פוסלים החרדים” • לפיד: “לא מקים קואליציות”

שרי רוט
|
כ"ד חשון התשע"ה / 17.11.2014 15:06
שר החוץ אמר בישיבת סיעה: “זה או הממשלה הנוכחית או בחירות, אין שום קואליציה אנטי-ביבי” • “לא רואה שום שינוי דרמטי אחרי הבחירות, אולי ששלושת מפלגות הימין: ישראל ביתנו, הבית היהודי והליכוד, יגיעו יחד ל-60 מנדטים” • שר האוצר: “זה לא הזמן לבחירות, לא הזמן לתרגילים, לא מקים שום קואליציות חלופיות, וכל הדיבורים – קשקושים”

קואליציה במשבר: שר החוץ ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו למתיחות בקואליציה. ליברמן שלל שינוים בקואליציה – ואמר: “חזרתי ואמרתי שזה או הממשלה הנוכחית או בחירות. כל כך הרבה ספקולציות, אפילו אמרו שאמרתי שלא אלך עם מרצ גם במחיר שאהיה נשיא ארה”ב, אז זהו, שאמרתי שגם במחיר נשיא כדור הארץ”, לגלג ליברמן.

ליברמן המשיך: “מקווים שחלקי הקואליציה יסתדרו ביניהם, כל ההסלמה בהתבטאויות לא מוסיפים, אנחנו המפלגה היחידה שאין לה אולטימטום, אנחנו לא רבים עם אף אחד”.

ליברמן הוסיף: “לא רואה שום שינוי דרמטי אחרי הבחירות, אולי השינוי היחיד יהיה, ששלושת מפלגות הימין: ישראל ביתנו, הבית היהודי והליכוד, יגיעו יחד לשישים מנדטים. אבל כרגע, לאור המצב הכלכלי והביטחוני, לא הייתי ממליץ להכניס את המדינה למערבולת”.

עוד אמר ליברמן: “אני לא פוסל אף אחד, ומשתדל לא להתנגח עם אף אחד, ומשתדל להישאר ענייני גם כשמתווכחים. אני מסכים שהאווירה לא טובה, והספינים ששוחררו, לא ספינים טובים. אין שום קואליציה אנטי ביבי. אני עבדתי בשלושת הממשלות של נתניהו, ואני לא פוסל את האחרים, לא את לפיד, לא ציפי לבני, לא הרצוג, וגם לא את בנט ואת אורי אריאל.

“וגם לא פוסלים את  החרדים, הם לא נכנסו לקואליציה בגלל בנט, אבל אחרי שנתיים לעשות מינפולציה בכנסת קיימת, אתם יודעים מה תכתבו בעיתונים. לכן האלטרנטיבה היא הוא זה או בחירות”.

בשאלה האם קיבל הצעות להקמת קואליציה חלופית, אמר ליברמן: “קיבלנו הרבה פניות”.

גם שר האוצר יאיר לפיד התייחס למשבר סביב התקציב בפתח ישיבת סיעת יש עתיד – ואמר: “זה תקציב חברתי, שמגדיל את ההוצאה הממשלתית בתקציבים חברתיים, שמסייע לציבור החרדי ולציבור הערבי”.

לפיד הדגיש: “זה לא הזמן לבחירות, זה לא הזמן לתרגילים קואליציוניים, אני לא מקים שום קואליציות חלופיות, וכל הדיבורים הם קשקושים. זה לא מה שהציבור מצפה מאיתנו.

“המדינה נקרעת , יש גל אלימות בכל רחבי הארץ, זה לא הזמן לאינטרסים פוליטיים, אפשר לפתור הכל בשעתיים של דיון, אם רוצים”.

הוא הוסיף: “לא אתן את ידי לשינויים בתקציב שיפגעו בבריאות, בחינוך וברווחה או שיגרמו להעלאת מסים”.