אייכלר: “הקב”ה גורם שלפיד יריב עם חבריו ולא יפגע בילדי ישראל”

שרי רוט
|
כ"ד חשון התשע"ה / 17.11.2014 14:28
במהלך דיון בוועדת הכספים על תקציב 2015, תקף ח”כ אייכלר את שר האוצר יאיר לפיד: “אין פה שאלה כלכלית, יש פה מלחמה. הכלכלה היא כלי נשק בידי שר האוצר כנגד אויביו”

היום (שני) התקיים בוועדת הכספים דיון על תקציב המדינה לשנת 2015, בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד.

במהלך הדיון תקף ח”כ ישראל אייכלר, את לפיד ואמר: “כל מה שאמרו האנשים זה נכון, אבל אני חושב שאין פה שאלה כלכלית, יש פה מלחמה. הכלכלה היא כלי נשק בידי שר האוצר כנגד אויביו. הוא סימן את הציבור החרדי כאויבי הציבור,  וזו הסכנה ביותר בישיבתו כשר האוצר.

“הקדוש ברוך הוא מסובב שיכה מצרים במצרים, שהוא רב עם החברים שלו ושהממשלה תתפרק, כדי שלא יוכל לפגוע בילדי ישראל, במסגרת סמכותו הכאילו כלכלית”.

לדברי אייכלר, “יוקר הדיור נוצר על ידי מקרקעי ישראל והאוצר, שהלאים את קרקעות ישראל, במקום לתת את זה לתושבי ישראל. אם האוצר יוריד את ידו ממנהל מקרקעי ישראל – אפשר להוריד את יוקר הדיור”.

אייכלר המשיך ותקף את דברי לפיד על דאגתו לילדים החרדים: “אבל הוא לא מספר שמסננים מראש מאות אלפי ילדים שלא מוכנים לקבל את החינוך מחדש של האידאולוגיה הכפרנית שלהם”.

אייכלר הוסיף, כי האוצר מדבר על תעסוקת חרדים, אבל לא מספר “שיש 100,000 אנשים מובטלים בגלל חסמים  ביורוקרטיים של דרישות לתארים אקדמיים. וכך הם אומרים שכל הציבור שלא מוכן ללמוד באוניברסיטאות שלנו ולא מוכנים לחינוך מחדש הסובייטי, לא יוכלו להתקבל לשום מישרה, כולל בחינוך החרדי.

“אם רק היו מורידים את החסמים הבוירוקרטים שמונעים פרנסה ממאות אלפי אנשים, ולא רק חרדים אין להם תארים, היו יכולים לפתור את בעיית התעסוקה”.

עוד אמר אייכלר: “אני בעיקרון בעד מע”מ אפס, שיעזור לזוגות צעירים, אבל מסננים ציבורים שלמים, וזה מראה שזה לא עניין כלכלי אלא עניין של מלחמה – ובמלחמה הזאת אני מקווה שהקב”ה יגן עלינו מפני אויבינו”, סיים אייכלר.