קואליציה במשבר: גם הדיון על חוק מע”מ אפס פוצץ

דיל שרקחו יעקב אשר ואיילת שקד בין הבית היהודי לסיעות החרדיות הצליח ליצור סחבת שתקעה שוב את חוק מע"מ אפס • הדיונים על החוק הופסקו - עד ל"הודעה חדשה"
יוני גרין
כ"ד חשון התשע"ה / 17.11.2014 12:12

גם עם חוק מע”מ אפס העניינים יגעים: היום (שני) התכנסה ועדת הכספים של הכנסת לדיון חוזר בהצעת חוק מע”מ אפס, אולם כעבור זמן קצר התפזרה הוועדה מבלי לאשר את החוק, זאת לאחר שיו”ר הוועדה, ח”כ ניסן סלומיאנסק, הודיע כי כי אין מספיק זמן להצבעות – והדיונים הופסקו.

מאחורי הקלעים מתברר כי נרקם ‘דיל’ עם החרדים שנקטו בסחבת על מנת לתקוע את החוק, בסיוע עם מפלגת הבית היהודי.

הדיל עצמו נרקם בין חברי הכנסת יעקב אשר ואיילת שקד. נכון לעכשיו אין מועד חדש להצבעות. הוועדה עדכנה כי ההצבעות יתקיימו “בימים הקרובים”, אולם מדובר בניסוח כללי ולא מחייב.

הצעת חוק מע”מ אפס הייתה אמורה לקבל היום אישור סופי בוועדת הכספים, לאחר הצבעות חוזרות, אך כעת ההצבעות נדחו למועד לא ידוע, על רקע המחלוקות על חוק ההסדרים לשנת 2015.

הדיון הופסק לאחר שסיעת ישראל ביתנו הגישה בקשה להתייעצות סיעתית. בשלב זה מסתמן, כי בסיעת “ישראל ביתנו” לא מתכוונים לתמוך בחוק מע”מ אפס, דבר אשר עשוי להכשיל את אישור החוק בוועדה.

הכשלת חוק מע”מ 0 עשויה להביא את הקואליציה הנוכחית אל סוף דרכה, מאחר ששר האוצר הודיע כי אישור החוק הוא תנאי להישארות סיעתו בממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות