בנט איים: “חוק הלאום או בחירות” • ביבי זימן דיון על הבחירות – וביטל

בעקבות פיזור הדיון על חוק הלאום, יו"ר הבית היהודי מאיים: "אם חוק הלאום לא יעבור - אין לנו קואליציה, כי הכל מתפרק" • ראש הממשלה זימן לצהריים התייעצות עם בכירי הליכוד כדי לדון בסוגיית הקדמת הבחירות - וביטל כעבור זמן קצר
יוני גרין
כ"ד חשון התשע"ה / 17.11.2014 11:39

אחרי האיומים של ציפי לבני ויאיר לפיד – מגיע תורו של יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לאיים: אחרי ששרת המשפטים טרפדה בוועדת השרים לענייני חקיקה את חוק הלאום  – ובמפלגת הבית היהודי הכריזו כי לא ייתנו יד לחוקים שמקדמים לבני ולפיד.

“כשנכנסנו לממשלה דרשנו וחתמנו על הסכם שאמר שיעבירו את חוק הלאום”, אמר נפתלי בנט בגלי צה”ל, “אתמול קרה דבר שלא מקובל עלי, כשאחד הצדדים פשוט באופן חד צדדי משך. לערכתי ביום ראשון הקרוב חוק הלאום יעבור. אם לא – אין לנו קואליציה כי הכל מתפרק”.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הבוקר את בכירי סיעתו להתייעצות בצהריים בסוגיית הקדמת הבחירות. בהתייעצות,  שתוכננה להתקיים ב-14:00 בצהריים בלשכת ראש הממשלה, היו צפויים להשתתף שר התחבורה ישראל כץ, שר הפנים גלעד ארדן, שר המודיעין יובל שטייניץ, יו”ר הקואליציה, ח”כ זאב אלקין ויו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יריב לוין – אולם  כעבור זמן קצר ביטל נתניהו את הדיון.

גורמים בכירים בקואליציה אומרים כי נתניהו רוצה לנתח את המצב הפוליטי, על מנת לראות אם ניתן לקדם את הקדמת הבחירות, לנוכח הפלונטר שנוצר לנוכח שורת המשברים בקואליציה.

במקביל, השר גלעד ארדן אמר בראיון לרזי ברקאי כי אם המצב יימשך, ייתכנו בחירות תוך ארבעה חודשים. “אם השותפים הקואליציוניים ימשיכו להתנהל בצורה הזו של ללכת עם ולהרגיש בלי, אני לא אתפלא אם הבחירות יגיעו בין מרץ למאי 2015”, אמר ארדן, “אך אם הם יבינו את פסק דינו של הבוחר וכך יתנהגו – אז הבחירות יכולות להיות במועד המקורי שלהן, נובמבר 2017”.

גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ מהעבודה התייחסה למשבר הקואליציוני, ואמרה לרזי ברקאי כי בעבודה חוששים מבחירות בעת הזאת. “אני מודה שיש בי חשש מסוים שבחירות יביאו לממשלת ימין עוד יותר מבוצרת, ואפילו להמשך כהונתו של נתניהו. יכול להיות אפילו שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה, תסריט שאני ממש לא מחבבת. לכן אני נמנעת מלהשמיע את קריאות הקרב האוטומטיות ולהסתכל על המצב נכוחה.

“אני רואה סיכוי קלוש שאיווט ליברמן יישב עם זהבה גלאון. פוליטיקה מייצגת השקפת עולם דרך ואמונה. כל עוד ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו זאת תהיה ממשלת ימין מדינית וחברתית”. לדבריה, “יש חובה פוליטית לנסות ולהביא קץ לממשלת נתניהו, ולצורך העניין זה שיא הלגיטימיות הפוליטית לבדוק הרכבים אחרים של הממשלה.

“הניסיונות להקים ממשלה חלופית לנתניהו אינה תרגיל מסריח. שמעתי בהלה מהתסריט הזה בקולו של גלעד ארדן, אין פסול בלהעביר את ראש הממשלה מתפקידו ולייצר קואליציה חלופית אלא שאין לזה סיכוי, זהו תסריט על גבול הדמיוני”.

יחימוביץ אמרה עוד:  “יש חולשה במפלגת העבודה מבחינת סקרים וגם אצל יאיר לפיד. שיתוף פעולה בין יאיר לפיד לבין מפלגת העבודה צריך להגיע רק לאחר בחירות, יש הבדלים תהומיים בינינו, ואני לא משוכנעת שהשלם גדול מסכום חלקיו. יותר נכון שכמה מפלגות מרכזיות יתמודדו על קולם של אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות