התבטאות חריפה בסאטמר: “כמו בשואה, נינצל מגזירת הגיוס”

בליל פסח אמר האדמו"ר: "כמו בשואה שהיו צרות גדולות והקב"ה מצילינו, כך גם בימינו יצילנו מרשעי ישראל הרוצים לגרש את היהודים החרדים מארץ הקודש" • בדרשה השנתית ביקש האדמו"ר: להתחזק בהלכות ייחוד, ולהימנע מ'מחלת המכשיר החכם'
שי בן ראם
כ"ד ניסן התשע"ד / 24.04.2014 10:53

אמירה חריפה בליל הסדר בבית האדמו”ר מסאטמר: בתפילת ‘והיא שעמדה’ כרך האדמו”ר את השואה במלחמת העולם השניה עם אירועים אקטואליים בארץ ישראל.

האדמו”ר סיפר לנוכחים כי אביו, האדמו”ר בעל ה’ברך משה’ זצ”ל, סיפר לו  כי במחנה ההשמדה בו שהה, היה שומר נאצי שסבל מחולשה לטיפה המרה. “הוא היה שיכור גדול, ותמיד ניתן היה לשחד אותו עם בקבוק יין. כאשר הוא היה משתכר, או אפילו אם היו משוחחים אתו על יין, הוא היה מגיע לשכרות וליהודים היתה מעט מנוחה…”

האדמו”ר הסביר כי זו הסיבה שמרימים את הכוס בשעת אמירת ‘והיא שעמדה’, שכן הכוס הזו עמדה לאבותינו להצילם מהצרות בשואה, “ואנחנו מתפללים שכמו אז שהיו צרות גדולות והקב”ה מצילינו, כך גם בימינו כאשר רשעי ישראל רוצים לגרש את היהודים החרדים מארץ הקודש בגזירת הגיוס הנוראה – הקב”ה יצילנו מידם”.

מחלה חדשה

 בחול המועד פסח התקיימה אסיפה שנתית, בה האדמו”ר נואם בפני חסידיו. השנה דיבר האדמו”ר על ‘המחלה החדשה’, והסביר כי זו אינה רק מחלה רוחנית: “היא מחלה גשמית – למחלה קוראים טלפון חכם. מי שחולה במחלה קשה מאוד, צריך לרפאות אותו. המחלה הזאת כבר גרמה להרבה בעיות בשלום בית ובחינוך הילדים, והיא משעבדת את האדם למכשיר קטן”.

האדמו”ר הוסיף, כי מעבר לענין הרוחני הוא מבקש מכולם, “לא להיות בין החולים, וגם אנשים עובדים לא מוכרחים לסבול מהמחלה וניתן להתנתק מהמכשיר בבית ובבית המדרש”.

האדמו”ר ביקש להקים ועד שיעורר את הציבור בבית המדרש, ש”לא להוציא חס וחלילה את מכשירים האלו במקום הקדוש”.

עוד ביקש האדמו”ר ללמוד היטב את הלכות יחוד המצויות במקומות עבודה, וגם את ההלכות הנוגעות לעבודה בין יהודים לנכרים.

בטיש שביעי של פסח, הזכיר האדמו”ר את דברי הרבי מלובלין על המשנה “כל בעלי שיר יוצאים בשיר” –  שמשה רבינו ואהרן הכהן יורדים בשביעי של פסח לבתי מדרשות ואומרים שירה בצוותא עם היהודים. “מחר אם כן, יהיו בעת תפילת שחרית משה רבינו ואהרן הכהן, כאן בבית המדרש, ויאמרו יחד איתנו שירה, ומכאן שעל הציבור לעשות הכנה רבה לזה”, אמר האדמו”ר.

גם היא אמא

עם צאת החג, דווח לאדמו”ר כי רבי סיני טייטלבוים, בן אחיו של האדמו”ר, הגאון רבי שלום אליעזר טייטלבויםהובהל בחג לבית החולים NYU במנהטן, כשהוא סובל מדימום במוחו.

האדמו”ר ביקש להזמין מונית ולא לנסוע ברכבו הרגיל, בנימוק כי אין לגבאים או לנהג הקבוע זמן בשל העבודות בבית במוצאי החג.  כשהגיע האדמו”ר אל בית החולים, הוא  שהה כחצי שעה ליד מיטת בן אחיו, שהיה מורדם ומונשם, ודאג כי טובי הרופאים יטפלו בחולה.

מאשת רבי סיני ביקש האדמו”ר לשוב לביתה, כשהוא מסביר כי “היא גם אימא, והיא חייבת להיות עם ילדיה”.

צפו בתמונות: אירועי החג בסאטמר.

פסח בסאטמר01

פסח בסאטמר02

פסח בסאטמר03

פסח בסאטמר04

פסח בסאטמר05

פסח בסאטמר06

פסח בסאטמר07

פסח בסאטמר08

פסח בסאטמר09

פסח בסאטמר10

פסח בסאטמר11

פסח בסאטמר12

פסח בסאטמר13

פסח בסאטמר14

פסח בסאטמר15

פסח בסאטמר16

פסח בסאטמר17

פסח בסאטמר18

פסח בסאטמר19

פסח בסאטמר20

פסח בסאטמר21

פסח בסאטמר22

פסח בסאטמר23

פסח בסאטמר24

פסח בסאטמר25

פסח בסאטמר26

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסטמרים שכחו שמי שהבריח אותם מאירופה היו הציונים
    24/04/2014 14:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הם חושבים ששכחנו?

  2. כמו בשואה, החסידים נשלחו לאושוויץ והאדמו"ר נסע ברכבת של קסטנר
    24/04/2014 22:15
    אלי
  3. וברח לארץ ישראל.
    כשהוא אומר הקב”ה הצילנו מידם הוא מדבר על האדמו”ר לא על החסידים.