למרות המתקפות ב’יתד נאמן’: משה גפני ישב עם ניר ברקת בפאנל

שרי רוט
|
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 19:41
על רקע המתקפות של ביטאון דגל התורה על ראש עיריית ירושלים, התכנסו הח”כים החרדיים וראש לפאנל משותף • דרעי: “אנחנו משוכנעים שיש רצון טוב מצד העירייה” • ליצמן: הרבה דברים התקדמו וטופלו על ידי העירייה בצורה משביעת רצון” • גפני: “אנחנו אוהבים את ברקת אם הוא דואג לנו, אם לא – אנחנו נפרוש מהקואליציה”

על רקע הביקורת החרדית על ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכלל, ועל חילולי השבת שלדברי הנציגות החרדית הוא אינו מונע בפרט – התיישבו היום (ראשון) נבחרי הציבור החרדי, ובראשם ח”כ משה גפני, נציג דגל התורה – הסיעה שבטאונה יתד נאמן מוביל מזה חודשים את המתקפה על ברקת, לפאנל פוליטי משותף בכנס הנבחרים.

בין המשתתפים היו גם ח”כ יעקב ליצמן ויו”ר תנועת ש”ס ח”כ אריה דרעי.

“מותר שיהיו חילוקי דעות. זה חלק מהחיים המשותפים והמורכבים שלנו בעיר ירושלים. אך תופתעו כמה המכנה המשותף הוא גדול ורחב יותר מהמבדיל”, אמר ברקת, והוסיף: “בירושלים ישנם ציבורים שונים, עם דעות שונות. גם בנושאים רגישים כמו שמירת שבת ישנם כאלו הפועלים בקיצוניות.

“אני מודיע כאן מעל במה זו, כי אמשיך לשמור הסטטוס קוו! הסטטוס קוו נועד לשמר את מציאות החיים שבה צריכים לגור יחדיו ציבורים שונים ולמנוע פגיעה באורח חייהם. למען ירושלים ולמען הציבור החרדי אנחנו נמשיך ונעמיק את השיח המשותף, כדי להבין טוב יותר, כדי למצוא את הדרך למקסימום פתרונות עבור הציבור החרדי”.

אריה דרעי, שמפלגתו במועצת העיר יישרה זה מכבר קו עם ברקת, אמר: “זה לא סוד, אנחנו לא תמכנו בברקת לראשות העיר, היינו ראש החץ בעד מועמד אחר, חשבנו שיש לנו מועמד טוב ולא הצלחנו. כשזימנו אותנו למשא ומתן קואליציוני והציעו לנו מה שהציעו – אנחנו קיבלנו החלטה, ואני שמח בה, היה חשוב לי שיהדות התורה גם תהיה בפנים ושמחתי שנוצרה קואליציה גדולה.

כנס הנבחרים

“אמרתי לסגן ראש העיר צביקה כהן שבשנה הראשונה לתפקידו – תפקידנו הוא בכיבוי שריפות, אבל אני לא מוכן להיות שותף בהדרת חרדים משכונות בעיר, אנחנו נלחם על מוסדות חינוך למגזר החרדי, ובינתיים אנחנו משוכנעים שיש רצון טוב מצד העירייה”.

“העיר לא יכולה להיות רק חרדית או רק חילונית, היופי בה היא שהיא צריכה להכיל את כולם”, אמר ברקת.

ליצמן, שסיעתו תמכה בברקת בבחירות האחרונות, הוסיף: “בחילול שבת בירושלים חייבים לשמור על סטטוס קוו. הייתי אצל ראש העיר למספר פגישות יחד עם המנכ”ל והבטיחו להשתדל, קרית יובל – טיפלתי בבעיה, בימים הקרובים חסידות באיאן תקבל מבנה לתלמוד תורה בעיר ירושלים. כבר חמישים שנה שאף אחד לא טיפל בהם. יש הרבה דברים שהתקדמו וטופלו על ידי העירייה בצורה משביעת רצון”.

גפני: “אנחנו החרדים נכנסנו לקואליציה בראשות ניר ברקת, ואני שמח שאנחנו בקואליציה, אולם זו לא מטרה אלא אמצעי, ואני פונה לחברי המועצה שיבדקו אם השתנה הסטטוס קוו בנושא השבת. אני מקבל את הדברים של ראש העיר ככתבם וכלשונם, שהוא ידאג לכל הילדים, וכאן אני פונה, אני ראיתי רשימת מבנים ריקים והילדים סובלים ממצוקת כיתות בשכונות, וזה דברים שראיתי בעיני, אני מבקש לתת מבנים במקומות שיש, ולמצוא פתרונות זמנים וקבועים. אנחנו אוהבים את ניר ברקת אם הוא דואג לנו ולמגזר שלנו, אם לא אנחנו נפרוש מהקואליציה”.

אריה דרעי: “אני מרוצה מחברי המועצה ומהפקידות, אנחנו עובדים יד ביד ומבחן התוצאה טוב”.

ניר ברקת: “האתגר הגדול הוא להיכנס למגזר ולחשוב על חלוקת התקציב למגזר, שמלא קונפליקטים בתוך המגזר. לפעמים קיים מתח בחלוקת משאבים בין מגזרים בעיקר בשכונות המעורבות. שבוע שעבר סיירתי בנווה יעקב ובהר נוף, בנינו בהר נוף מתנ”ס ומקווה והגדלנו תקציבי דת”.