ספרדים, תתעוררו או שתגידו תודה

מלחמות הר הבית בשם הדת, זיופי מכתבים סביב 'היתר המכירה המכוונים כנגד הרב עובדיה יוסף זצ"ל, והספרדים עדיין תמהים: מדוע הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, הוא הנציג היחיד של עדות המזרח בין ראשי ישיבות ובנש"קים - בוועד הישיבות
נפתלי אלנברג
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 16:02

שבוע של פסקי הלכה.

כולם דואגים להלכה: אלו לחומרא, אלו לקולא, אלו מבעירים את השטח המדיני, אלו מבעירים את השטח החרדי. העיקר שהקדוש ברוך הוא לא ייצא נפסד.

אם אפשר לנפנף בפסקי הלכה וכך להבעיר את השטח, למה לא? מלחמת מצווה!

הערבים טוענים שיש כאן מלחמת דת. לא פחות. לא רק הם, גם עולי הר הבית – יסכימו לזה. לכל ברור כי לפנינו שאלה הלכתית – לדעת חלק מהפוסקים מדובר באיסור כרת רח”ל, אולם יש גם מתירים. מאידך, יש מציאות בוערת עם שאלות של פיקוח נפש שדוחה את כל התורה כולה, אבל את מי מעניינים כל דקדוקי ההלכה הללו?

אם אפשר לנפנף בפסקי הלכה וכך להבעיר את השטח, למה לא? מלחמת מצוה!

שנת השמיטה הגיעה ואתה חומרה מבוססת בדבר ‘היתר מכירה’, נגדו יצאו פוסקים גדולים. מאידך, יש שמתירין כפי שיכולים כולם לשמוע את דעתו הברורה של הרב עובדיה יוסף זצ”ל בעניין. אך את מזייפי פסקי הלכה, מתוך זלזול בגדולי הרבנים של עדות המזרח, כל זה לא מעניין:

אם אפשר לנפנף בפסקי הלכה וכך להבעיר את השטח, למה לא? מלחמת מצוה!

אלו גם אלו מכריזים ברורות לא התורה מעניינת אותנו, לא הר הבית, לא שמיטה. המכנה המשותף למחוללי המהומות משני הצדדים היא האג’נדה החשובה אותה ירשו ממורם רבי קורח: יצירת סיכסוכים, מחלוקות, בלגנים. לעבעדיג.

איפה אנחנו?

קול ענות אנכי שומע מן העבר האחד וקול חלש לא פחות מן הצד השני.

אין תגובה של הרוב השפוי, וכשדעת הרוב לא נשמעת, המיעוט מעז יותר. ומה קורה כאשר המיעוט נעשה יותר אמיץ? התובנות והתפיסות שלו, גם ההזויות, מתקבעות לנורמות, ואבוי למי שינהג או אפילו יאמר אחרת.

בעניין הר הבית הוכיח הגאון רבי יצחק יוסף שהוא בכל זאת הבן של אביו, ויצא להשמיע דעתו בקול. בעניין הזלזול ברבני מועצת חכמי התורה, כאשר לכל ברור שהוא מכוון כנגד הרב עובדיה יוסף זצ”ל, אין קול מחאה רצינית. הכל עובר בשקט יחסי.

כעת לא קשה להבין מדוע חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה הוא הנציג היחיד של עדות המזרח בין ראשי ישיבות ובנש”קים – בוועד הישיבות.

ספרדים, תתעוררו, או שתגידו תודה…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל מילה נכונה
    16/11/2014 17:34
    אביאל
  1. וכבר הוכיח הרב יצחק יוסף שליט”א שפסקיו של אביו מרן ע”ה לא שווים לו הרבה לפני שנהיה רב ראשי לישראל הלך וחתם על מסמך לפני הרב שטיימנן שבו מצהיר כי לא יעשה היתר מכירה, דהיינו שהיתר מכירה לא שווה כלום, בשעה שכתב בספרו ילקוט יוסף מאות עמודים בעד ההיתר, אז מה אתה מצפה מבן אדם שלא עומד על העקרונות של עצמו ומשתחווה לאשכנזים,