הנציבות האירופית: בוחנים הליכים נגד מדינות שאינן אוכפות חוקים נגד אנטישמיות

נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגר"פ גולדשמידט, וחברי משלחת הועידה מבלגיה, הולנד, גרמניה וצרפת נועדו עם ראשי הנציבות וראשי מפלגות בולטים - שהביעו את תמיכתם בהדיפת חוקים אנטי דתיים
יוני גרין
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 13:06

“על פי הסכם ליסבון והחל מדצמבר 2014,  לנציבות האירופית – הקומיסיון, יהיה הכוח לפתוח בהליכים משפטיים נגד מדינות החברות באיחוד האירופי שאינן עומדות בהחלטה נגד האנטישמיות והגזענות”, כך אמר סגן נשיא הראשון של הנציבות האירופית, פרנס טימרמנט למשלחת ‘ועידת רבני אירופה’ בראשות נשיא הוועידה, רב ואב”ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט, שנועדה עימו בבריסל בסוף השבוע.

“אנו בודקים את האפשרות הזו של פתיחת הליכים נגד מדינות חברות שאינן אוכפות את ההחלטה החל מתחילת 2015. אני מבקש מכם להעביר לידינו כל מידע מקהילותיכם בעניין הסתה וורבלית שיטתית במדינות החברות באיחוד האירופי, הנוגע להחלטת הקומיסיון”, אמר.

 טימרמנס הוסיף כי הוא מודע לכל יוזמות החקיקה נגד חוקי הדת ובהם שחיטה כשרה וברית מילה, בין השאר בתוקף תפקידו האחרון בהולנד – ואמר כי “לא נסבול חקיקה שכזו שתגביל את זכויותיהם הדתיות של אזרחי אירופה”.

סגן נשיא הנציבות האירופית הביע את תמיכתו בהמשך קיום המסורת היהודית באירופה ללא הפרעה ואמר כי לרבנים ולהנהגה הדתית חלק חשוב במבנה הבסיסי של אירופה.

 במשלחת של ‘ועידת רבני אירופה’ השתתפו הגר”מ געללי אב”ד לונדון, הרב הראשי לבלגיה ונציג ‘ועידת רבני אירופה’ במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, הרב הראשי למץ הרב ברוך פיזון, הרב אריה פולגר, נציג ועידת רבני גרמניה לנושאים אירופיים, הרב רפאל אייברס מאמסטרדם, הרב אלימלך בינדינגר מנכ”ל ‘לא תשכח’ מאנטוורפן, ומנכ”ל הוועידה הרב משה לוין מפריז.

נשיא ‘ועידת רבני אירופה’ הגר”פ גולדשמידט אמר: “מר טימרמנס מביא עמו בשורה של תמיכה בסובלנות והערכה לערכי חופש הדת. פגישה זו הינה ראשונה ואין ספק כי הייתה בונה ומועילה ביותר לעתיד האיחוד האירופאי”.

המשלחת ערכה סדרת מפגשים עם נציגים מובילים בפרלמנט האירופאי ובהם מר פיליפ למברטס ורבקה הרמס, נשיאים של המפלגה הירוקה ונשיא קבוצת ה-EFA. חברת הפרלמנט ונשיאת הירוקים הפתיעה את הרבנים בתמיכתה הבלתי מסויגת בהצעת נשיא הוועידה, כפי שהועלתה באחרונה בועידת טבליסי, לחקיקה אפקטיבית יותר נגד אנטישמיות ואכיפתם ובתמיכתה בבלימת יוזמות החקיקה נגד שחיטה כשרה וברית מילה.

הרבנים הביעו את תודתם והערכתם העמוקה לחבר הפרלמנט סיעד כמל, יו”ר המפלגה הקונסרבטיבית באירופה, על תמיכתו המתמשכת בשחיטה יהודית ובברית מילה. כמל הביע דאגה כנה על השתלטות התרבות של “חילוניות פונדמנטליסית”, שלדבריו מאיימת על אירופה כולה וחייבת ריסון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות