ללום למשרד החינוך: לסגור ‘הכיתה האשכנזית’ של זלזניק

למרות הוראת הגר"ה הירש לסגור את סמינר זלזניק מכיוון שהוא מחבל ביכולתו של סמינר 'לדעת חכמה' להתקיים - הסמינר ממשיך לפעול • ללום מתריע: "פרוש מוליך שולל את המשרד בסיפורים שונים, במטרה להרוויח עוד זמן"
נחמן גור
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 15:08

בעוד סמינר ‘זלזניק’ באלעד ממשיך במאבקי הקיום בינו לבין סמינר ‘לדעת חכמה’, תובע עו”ד יואב ללום, במכתב ששיגר למשרד החינוך, לסגור את ‘הכיתה האשכנזית’ של סמינר ‘זלזניק’ לאלתר.

תחילה היסטוריה קצרה: לקראת שנת הלימודים הנוכחית הוקמה כיתת סמינר ‘אשכנזית’ בתוך סמינר ‘זלזניק’. משרד החינוך קבע חד משמעית כי הרישום אינו חוקי, ועד היום פועל הסמינר מבלי שיהיה ברשותו סמל מוסד, כחוק.

הסמינר התמקם בתוך שטח של סמינר ‘לדעת חכמה’, משתמש בסמל המוסד שלו, וכן במבנים שהוענקו לו. בשל כך נאלצת הנהלת ‘לדעת חכמה’ לפעול מתוך גינה ציבורית ומבלי תנאים מינימאליים נאותים.

בתחילה פסק הגראי”ל שטיינמן כי שני הסמינרים “יחלוקו” וישתמשו באותו סמל מוסד ומשאבים, אולם לאחר שצצו קשיים, הגורמים לכך שקיומו של זלזניק מזיק לעצם קיומו של ‘לדעת חכמה’, הורה הגאון רבי הלל הירש למנהל סמינר ‘זלזניק’ לסגרו, בכדי שלא לפגוע בסמינר שהוקם הרבה לפניו.

אלא שההוראה אינה מתבצעת, הלכה למעשה.

מי שנכנס לתמונה כבר מראשית הקמת סמינר זלזניק, היה עו”ד יואב ללום, שקיבל פניות של הורים, בעיקר לבנות ספרדיות, שמחו על הליך הרישום.

כבר בחודש אב פנה עו”ד ללום למשרד החינוך, בדרישה להפסיק את הרישום הבלתי חוקי: “הרישום לספרדיות נעשה בבית הספר, זאת כאשר לאשכנזיות נעשה רישום נפרד ומיוחס בעזרת נשים של אחד מבתי הכנסת באלעד ואשר הקלטה של הנעשה בו הועברה לעיון המשרד וכללה ביטויים קשים מאד”, כתב ללום.

בעקבות המכתב הזה הוזמנה מנהלת בית הספר, לאה זלזניק, לשימוע, והוחלט על ביטול הרישום ופתיחתו מחדש. בהמשך בוצע הרישום מחדש.

בחודש אלול כתב ללום מכתב נוסף: “”כזכור, בית הספר זלזניק ניסה לקראת שנת הלימודים הנוכחית לפתוח כיתה ט’ לאשכנזים בלבד, ורק לאחר התערבותנו והתערבותכם נאלץ, לבצע רישום חדש”.

הטענה הייתה כי גם הרישום החדש היה כוזב, וכי בסמינר “ממשיכות ללמוד רק תלמידות ספרדיות”. בסופו של דבר אילץ משרד החינוך את הנהלת הסמינר לשלב בכיתה “האשכנזית” 30% בנות ספרדיות.

עו”ד ללום דרש אז שלא לאפשר הפעלת בית הספר ללא רישון ובניגוד לחוק. הדבר, כמובן, לא נעשה, ובפועל עד כה לומדים שני הסמינרים תחת קורת גג אחת, ובתנאים בלתי הולמים, כאמור.

לפני מספר ימים שיגר ללום מכתב נוסף, שלישי במספר, למשרד החינוך.

“במכתבי האחרון, הארכתי והצגתי בפניכם את המצב בשטח לאשורו, כידוע הכיתה החדשה נפתחה בכתובת בן עוזיאל 19 באלעד, הממוקמת במקום אחר ושונה מבית הספר המקורי של זלזניק שברחוב יהודה הנשיא 55, כלומר כיתה זו פועלת בניגוד לנהלי הרישוי, ללא רישיון ובניגוד לחוק פיקוח על בתי הספר.

“כבר במכתבי הקודם התרעתי, שראש העירייה מר ישראל פרוש, בלחץ רבנים שהוא מחויב אליהם פוליטית, מנסה לקבל ממשרד החינוך רישיון נפרד לכיתה זו. במסגרת האמור הפעיל ומפעיל לחצים כבירים על המשרד, כאשר בין היתר נפגש עם גורמים בכירים במשרד, ועם יועצים פוליטיים לשר, ומפעיל עליהם ובאמצעותם לחצים כבדים לצורך מתן הרישיון”.

עוד כותב ללום: “כמו”כ התרעתי במכתבי הקודם כי פרוש מוליך שולל את המשרד בסיפורים שונים במטרה להרוויח עוד זמן, כאשר כעת טוען הוא כי יבצע אזורי רישום וממשיך לנהל משא ומתן עם המשרד על דברים שאין בדעתו ובמחשבתו לקיים כלל ועיקר.

“לתדהמתו הרבה של מרשי, למרות חלוף כמעט שליש משנת הלימודים, בית הספר שהוקם בחטא על אדני האפליה ממשיך להתקיים ללא רישיון ומקבל פרס על האפליה ויוצא נשכר”, כתב ללום.

ללום קובל על התנהלות משרד החינוך: “התמהמהותכם בקבלת החלטה על סגירת בית הספר, מביאה לכך שאנשי פרוש מלהיטים את הרוחות בעיר אלעד וכבר במוצ”ש האחרון, התקיים מה שכונה על ידי קבוצת קיצונים בעיר אלעד ‘אסיפת חירום’, במטרה שלא לאפשר למשרד החינוך להכתיב לסמינרים בעיר אלעד כיצד להתנהל.

“לו משרד החינוך היה פועל מיידית וסוגר את בית הספר הרי שכולם היו מבינים לרבות הקיצונים שביניהם שלחצים והפגנות חירום, לא מועילות במקרים של אפליה קיצונית דוגמת המקרה דנן”, מסיים ללום.

תגובות: 

במשרד החינוך בחרו שלא להגיב לידיעה.

מעירית אלעד נמסר בתגובה: “ראש העיר קיבל הנחיות ברורות, בכתב ובע”פ, מגדולי ישראל. מרן ראש הישבה שליט”א, מרן הגר”ח קנביסקי שליט”א וראש הישיבה הגרמ”ה הירש שליט”א”.

אלא שבירור שנעשה בשעתו העלה כי הרב הירש הורה ברורות שלא לאפשר את המשך קיומו של סמינר זלזניק, באם הוא מזיק לסמינר ‘לדעת חכמה’.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    wow
    16/11/2014 19:03
    morris
  1. Mr.Laloum is the man!

  2. חמור נוער כהלכה
    17/11/2014 01:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. גם אם תכתוש את האויל במכתש אוילותו לא תסור ממנו.
    לא הספיק לו מה שהוא קבר את רבו זצ”ל וננזף על ידו בפרחסיה לפני הקבורה וממשיך לתחוב אפו כאותו בעל חיים הנובר באשפתות.

  4. הצדק יעשה
    17/11/2014 05:16
    ישי
  5. התפללתי מתי אני הזכה לראות שבית הספר הזה יסגר