ארגון הטרור דאע”ש: ערפנו את ראשו של שבוי אמריקני נוסף

שי וייספיש
|
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 11:15
ארגון הטרור דיווח כי פיטר קסיג, השבוי האמריקני בן ה-26, הוצא להורג בעריפת ראשו, כמו ארבעת קודמיו • קסיג נפל בשבי כשסייע לפליטים, והתאסלם במהלך שהותו בשבי • ההוצאה להורג אינה מוצגת בסרטון • בסרטון גם לא מוצג קורבן חדש שהארגון מאיים לרצוח – אם לא ייענו דרישותיו • ייתכן שהסרטון נועד להזים דיווחים על פציעת ‘ג’ון הג’יהאדי’

ארגון הטרור הרצחני דאע”ש דיווח הבוקר (ראשון) כי האזרח האמריקני פיטר קסיג בן ה-26, הוצא להורג על ידי הארגון בעריפת ראשו.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות מוצג ראשו הכרות של האמריקני השבוי.

זהו השבוי המערבי החמישי שארגון ‘המדינה האסלאמית’ מוציא להורג. בניגוד לסרטונים הקודמים שפרסם הארגון, הפעם ההוצאה להורג עצמה אינה מתועדת בסרטון. כך גם לא מוצג, כבפעמים קודמות, קורבן חדש שהארגון מאיים לרצוח, אם לא ייענו דרישותיו.

המחסל לובש השחורים, המוכר כ”ג’ון הג’יהאדיסט”, נראה בסרטון עורף ראשם של 12 שבויים אחרים – ככל הנראה חיילים של צבא אסאד. לא ידוע מתי צולם הסרטון.

קסיג נלכד על ידי אנשי דאע”ש בחודש אוקטובר 2013, כשסיפק סיוע רפואי בדיר א-זור , במסגרת ארגון סיוע שהקים.

בשנת 2007 שירת קסיג בעיראק, אך לאחר מכן הקים את הארגון וחצה את הגבול מטורקיה לסוריה. הוא המיר את דתו לאסלאם מרצונו זמן קצר אחרי שנשבה, ושינה את שמו לעבדול אל-רחים. במכתב ששיגר להוריו כתב: “במסגרת הדת שלי אני מתפלל בכל יום ואני לא כועס על הסיטואציה אליה נקלעתי. אני נמצא במצב מסובך, אך חי בשלום עם אמונותיי”.

בסרטון הקודם של הארגון, בו הוצא להורג אלן הנינג הבריטי, הכריז ‘ג’ון הג’יהאדי’ כי קסיג הוא השבוי הבא שראשו ייערף.

דאעש

משפחתו של קסיג פרסמה בחודש שעבר קטעים ממכתב מרגש ששלח להם מן השבי בחודש יוני – על מנת לנסות ולהביא לשחרורו. “כמובן שאני מפחד למות, אבל החלק הקשה מכל הוא לא לדעת, לקוות, לתהות ולחשוב האם בכלל יש לי טעם לתקווה. אני מצטער על כל מה שקרה ועל מה שכולכם עוברים שם בבית”, כתב השבוי להוריו.

“אני מקווה שהמכתב הזה לא ייגמר לעולם, כך שאוכל להמשיך לדבר אתכם לנצח. דעו שאני אתכם, ואם אכן אמות, אני מניח שלפחות אתם ואני נוכל למצוא מפלט ונחמה בידיעה שהלכתי בניסיון לעזור לנזקקים ולהקל על סבלם”.

על פי דיווחים ‘ג’ון הג’יהאדי’ נפגע בתקיפה אמריקנית. יתכן והסרטון נועד להזים דיווחים אלה ולהוכיח כי הוא בחיים.