מי גילה את אמריקה? ארדואן מפתיע: “אנחנו, הטורקים”

הנשיא הטורקי טוען: מלחים טורקים-מוסלמים הגיעו לאמריקה 300 שנים לפני קולומבוס - ואף בנו בו מסגד • ארדואן ליווה את ההצהרה שלו בהצעה מפתיעה: "טורקיה תבנה את המסגד בקובה מחדש"
אליעזר היון
כ"ג חשון התשע"ה / 15.11.2014 23:19

נשיא טורקיה לא מפסיק להפתיע, והפעם בתפקיד ההיסטוריון: “מוסלמים טורקים הם שגילו את אמריקה ולא קולומבוס כמקובל בעולם המערבי”.

היה זה במאה ה-12, כך ארדואן, שלוש מאות שנים לפני שקולומבוס חשב בכלל לצאת למסע המפורסם שלו, שמלחים טורקים-מוסלמים הגיעו לחופי מרכז אמריקה וגילו את היבשת החדשה. “הקשר בין אמריקה הלטינית לאיסלאם החל כבר בשנת 1178”, אמר ארדואן במהלך כינוס של מנהיגים מוסלמים.

עוד אמר ארדואן כי קולומבוס היה מודע לנוכחותו של מסגד שהוקם על פסגת הר בקובה. ארדואן לא הסתפק בחשיפת האמת ההיסטורית, אלא הכריז – בצעד מתגרה על רקע היחסים שלו עם ארצות הברית – כי בדעתו להקים מסגד בקובה: “עכשיו אגיד דבר לאחי הקובני – מסגד יתאים על פסגת הר בארצכם גם היום. ברשותכם, טורקיה תבנה את המסגד”.

דבריו של ארדואן נשענים על מחקר של פרופסור מוסלמי  בשם יוסף מרוואח שטוען, כי ביומנים של קולומבוס נמצא מידע על מסגד שהיה קיים באמריקה, אלא שדבריו של מרוואח נדחו על ידי ההיסטוריונים המערביים, שלא מצאו כל הריסות או שרידים של מבנה המזכירים מסגד מוסלמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות