הרחקת הרב עמאר – טעות קריטית • דעה

נדמה כי לא ניתן להתעלם מן הטענה שטעות גדולה נעשתה על-ידי תנועת ש"ס • ללא הראשל"צ היוצא, שבעת המנדטים הנסקרים נראים קרובים מתמיד
קובי אטיאס
כ"ד ניסן התשע"ד / 23.04.2014 23:28

מינויו של ראש ישיבת ‘פורת יוסף’, חכם שלום כהן, לנשיא מועצת חכמי התורה ולמנהיגה של תנועת ש”ס, כממלא מקומו של מרן הגר”ע יוסף זצ”ל, התקבל כבשורה של ממש בקרב הציבור הספרדי.

זה לא מכבר איבדה קבוצה גדולה זו את אביה האהוב והנערץ, והנה קם מנהיג ראוי לתנועה הקדושה שחרטה על דגלה את החזרת העטרה והכבוד לבני עדות המזרח בארץ הקודש, גאון עצום, ראש ישיבה ומרביץ תרה רבות בשנים, שהיה ממקימיה של התנועה והדמות התורנית הקרובה ביותר להגר”ע זצ”ל.

אלא שהמינוי לא חלף ללא טונים צורמים נלווים.

שמו של הראשל”צ הגרש”מ עמאר, שוב עלה סביב הטענה כי הכתר ראוי היה לראשו. גם אם נתעלם מהקרבות שניהלו המקורבים, ופרסום הביקורים החגיגיים של ראשי המדינה, נדמה כי לא ניתן להתעלם מן הטענה שטעות גדולה נעשתה על-ידי תנועת ש”ס שבחרה שלא לשלב את הרב עמאר בשורותיה, או כפי שהתבטא היו”ר אריה דרעי: “הרב עמאר אינו חלק ממועצת חכמי התורה ואינו ממנהיגיה של תנועת ש”ס”.

מניתוח דמותו של הרב עמאר כפי שהתפרסמה בעשור האחרון, אז כיהן כראשל”צ וכרב הראשי, עולה אישיות מיוחדת במינה, שאין דומה לה בעולם הרבנות ובקרב עדות המזרח.

מעבר לבריחה מגינוני כבוד וההתרחקות מאור הזרקורים  – עד כמה שהדבר התאפשר לו בתפקידו הציבורי – לא הסתבך הרב מעולם, לא פלילית ולא מילולית. את מילותיו שקל בפלס, דיבורו בנחת ובשפה רכה, ומעולם לא הרים קולו על איש. אין תימה, איפוא, כיצד רכש לו קהל מעריצים נרחב שנשבה בקסמיו.

הכתרת חכם שלום כהן, מוכיחה כי מנהיגיה הפוליטיים של ש”ס לא השכילו להבין כי הקו התקיף אותו מוביל ראש ישיבת פורת יוסף, ומחאתו החריפה כנגד מגזרים שאינם חרדים, עלולה להוביל לעריקת לא מעט אנשים שעשויים היו לתמוך בתנועת ש”ס, ויבחרו כעת במפלגה אחרת, רדיקלית פחות. הסקרים המנבאים לש”ס 7-8 מנדטים מעולם לא נראו נכונים כל-כך.

יודגש, אין כאן חלילה פגיעה בכבודו של הגאון רבי שלום כהן, אולם ברמה הפוליטית נדמה היה כי נכון לה לתנועה להציב בראשה דמות הנתפסת כמתונה, מה גם שהגלימה המסורתית מעלה אסוציאטיבית את דמותו הנערצת והבלתי נשכחת של הגר”ע זצ”ל.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל דרעי מחפש רב בובה
    24/04/2014 08:46
    ספרדי חכם
  1. כמו חכם שלום שאמר שדרעי לא שיקר עליו מעולם ואפי’ דרעי התפוצץ מצחוק

  2. שמתי לב שתגובות נגד דרעי
    24/04/2014 08:52
    עוקב ומשתאה
  3. אתם מאשרים אבל לאחר כשעתיים מורידים את התגובות!!

    • גולש זמני   24/04/2014 12:20

      גם אני שמתי לב חחחח

  4. הפוליטיקה לא מכתיבה
    24/04/2014 10:38
    יודע
  5. גם אם תחשוב שהפוליטיקה המורה להחליט את מי לשים בראשות מועצת החכמים, אנשי הרב עמאר יביאו הרבה יותר נזק (ע”ע הבחירות לרבנות…), ולכן כל עוד מסתובבים מסביבו האנשים האלה, הוא לא יכול להיות חלק מש”ס.

    • ינקי   24/04/2014 12:09

      מי שמכיר את המערכת הפוליטית יודע שאין דבר כזה פוליטיקה נקיה. זה נבילה וזה טריפה ולכן שולחים אותם לכנסת. בכנסת לא צריכים אנשים ישרי דרך וטובי לב. שם הדורסני הלא מתחשב מנצח. בתנאי אחד שיש לו שכל אז אחרי כל הטענות הללו ברור שעדיף את דרעי מישי וחבריו.
      אנשי הרב עמר הם נערים בגילאי 20-30

  6. לא הסתבך בפלילים???
    24/04/2014 17:22
    צ'למער
  7. בעור שיניו הוא ניצל מכתב אישום על שכירת בריונים להכות את המאהב של בתו.
    אלא שהוא הפיל את התיק על אשתו….
    חוץ ממה שהריץ את בוארון מתאוות נקם גרידא…

  8. הרב עמאר בכלל לא קשור לש"ס ובחיים לא היה קשור לש"ס
    25/04/2014 00:10
    יאיר
  9. אז אם אפשר להפסיק לדבר על אריה דרעי לשון הרע כי בנתיים הוא זה שדואג לנו ןלא אלי ישי וחבריו

  10. אחד השיקולים שעמד מאחורי המינוי
    25/04/2014 00:11
    אלי ר.
  11. הייתי מוסיף על זה עוד ניתוח מעניין… מדוע לא הוכתר הרב עמאר, השיקול בבחירת חכם כהן היה, כי הוא כבר מעל 80 והערכה היא כי בעוד עשור כשהרב יצחק יוסף יסיים את תפקידו כרב ראשי, חכם כהן יפרוש מעצמו בשל גילו המופלג שיהיה בעז”ה מעל 90. אם היו ממנים את הרב עמאר שצעיר ממנו היה מחזיק בתפקיד עוד רבות בשנים ואז בעוד עשור היה הרב יצחק יוסף מוצא עצמו ראשל”צ ללא תפקיד משמעותי. אבל הדילמה מדוע לא צורף כחבר מן המנין עדיין נותרה עלומה.

  12. חותם על כל מילה!
    25/04/2014 11:37
    שמואל
  13. באמת לא ברור, אומרים על אריה דרעי שהוא גאון פוליטי, והצעד הזה, אין בו שום גאונות פוליטית, הרב עמאר היחיד שיכול להיכנס לנעליו של הרב עובדיה מבחינת החיבור לעם שבשדות, מהחבחינה הזאת שאפילו חילונים גמורים כמו ירון לונדון עומדים מוקסמים מולו, וחבל חבל שבגלל חשבונות פוליטיים קטנוניים, ש”ס תינזק.

  14. הרב עמאראינו ראוי
    25/04/2014 13:06
    מזרחי
  15. בניגוד לאמור הרב עמאר אינו צנוע.התאווה לכיסא ולכבוד העבירה אותו על דעתו עד כדישבגד ברב עובדיה שהרים אותו מאשפתות וכרת ברית עם יאיר לפיד והרב סתיו.הוא אינו ראוי לבוא בקהל שס ובקהל בבני התורה.