צפו: תמונות ראשונות והיסטוריות שצולמו בכוכב שביט P67

הגשושית שעזבה את החללית רוזטה שיגרה לכדור הארץ תמונה מפני השטח של כוכב השביט עליו נחתה אתמול • בתמונה נראית אחת מרגליה של הגשושית נשענת על קרקע סלעית הרבה יותר משצפו תחילה
שייע קליין
כ' חשון התשע"ה / 13.11.2014 14:28

יממה לאחר ההישג ההיסטורי של הגשושית ששיגרה סוכנות החלל האירופית – שהפכה לכלי הטיס הראשון שאי-פעם הונחת על כוכב שביט – מתפרסמת היום (חמישי) תמונה ראשונה מפני השטח של השביט P67.

בתמונה ניתן לראות את אחת משלוש הרגליים של הגשושית  – שאמורות לשמש כחצובה – כשהיא נשענת על הקרקע הסלעית של השביט, קרקע סלעית הרבה יותר משצפו תחילה.

אתמול הגיעה החללית רוזטה, ששוגרה מכדור הארץ ב-2004, ליעדה ושיגרה בהצלחה גשושית לכוכב השביט. “אנחנו רואים את הנחתת יושבת על סלע”, אמר מנהל הטיסה של רוזטה, אנדראה אקומאזו.

הנתונים שיגיעו מהחללית עשויים לעזור למדע להבין מה מקורם וממה מורכבים הגופים השמיימיים המצויים על הכוכב, גוש של אבק וקרח שרוחבו 4 ק”מ.

סוכנות החלל האירופית השקיעה יותר ממיליארד אירו במבצע הזה. בחודש אוגוסט האחרון החללית החלה לנוע סביב השביט כדי להתמקם מעל יעד הנחיתה. בסוכנות החלל האירופית אומרים כי נחיתתה של הגשושית הייתה קשה, קופצנית ומסוכנת.

בשעות הקרובות יאסוף הצוות מידע נוסף שאותו משדרת הגשושית אל חללית האם רוזטה, ובאמצעותה אל סוכנות החלל האירופית בגרמניה. רוזטה תנסה לצלם את פני השטח של השביט מגובה 30 ק”מ על מנת להבין היכן בדיוק נחתה הגשושית. רק לאחר מכן ניתן יהיה לתכנן את סדר הפעולות המדעי – פתיחת מכשירי מדידה, חפירה בקרקע, ניתוח דגימות מהשטח ועוד.

כוכב שביט

כוכב שביט

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות