בחירות בירוחם: “מערכה של ממש על קיום היהדות בירוחם”

היום מתקיימות הבחירות למועצה המקומית בירוחם ובציבור החרדי שמתמודד ברשימה משותפת נאבקים על כל קול • על ראשות העיר מתמודדים מיכאל ביטון הנתמך על ידי החרדים ואילן אלמקייס
י"ח חשון התשע"ה / 11.11.2014 18:25

אולי לא שמעתם על זה, אבל היום מתקיימות בירוחם הבחירות למועצה המקומית. 

הסיבה שהבחירות נערכות היום, היא משום שהבחירות הקודמות נערכו ב-2010, אחרי שבירוחם הייתה ועדה קרואה בראשה עמד ח”כ עמרם מצנע.

כמו בהרבה מערי הפריפריה, גם בירוחם ש”ס ודגל התורה רצות ברשימה משותפת תחת השם ‘שס”ג’.

היום אחר הצהריים, שעות בודדות לפני סגירת הקלפיות, הגיעו למקום פעילי ‘דגל’ ובראשם יו”ר המחלקה המונציפאלית מנחם שפירא, סגן ראש עיריית בני ברק, ועמו סגן ראש עיריית בית שמש שמוליק גרינברג, בכדי לסייע להצלחת הרשימה החרדית.

גורמים המעורים בבחירות אומרים, כי על הפרק עומדת הצלת הקהילה החרדית בירוחם והמשך שגשוגה ופיתוחה, אל מול נציגי הבית היהודי המאיימים להדיר את רגלי החרדים מהמקום.

הקהילה התורנית בעיר, בראשותו של הגאון רבי מרדכי יהודה קראוס, זוכה להערכה רבה בקרב כלל התושבים, וזאת נוכח מעורבותם הרבה של בני הקהילה בחיי הרוח בעיר, במסירת שיעורי תורה, במתן דרשות, בפעילות קירוב רחוקים ועוד. לאור זאת, להצלחת הרשימה המשותפת בבחירות משמעות רבה בחיים התורניים הן בקרב הקהילה והן בעיר.

הרב רפאל לונטל, יו”ר דגל התורה בירוחם ומנהל מוסדות הקהילה, אומר: “לא מדובר כאן על בחירות למועצת העירייה, אלא על כל המהות של ירוחם. זה לא עוד קול או פחות קול, מתנהלת כאן מערכה של ממש על קיום היהדות בירוחם, המתפתחת בשנים האחרונות לבלי היכר, הבניה ביישוב משגשגת, המוסדות בקהילה מתפתחים ומתרחבים, ויחד עם זאת מספר הבוחרים החילונים עלה לאור התרחבות היישוב, וכן מפלגת ‘הבית היהודי’ מתמודדת לראשונה למועצה. לכן אנו נאבקים על כל קול להשפעתה התורנית של ירוחם”.

מנהלי המטות – פנחס מייטס, שאול קוסובסקי ונפתלי צבי קון – מדווחים על פעילות ערה במיוחד בקרב אברכי הקהילה  בקרב על המערכה הגורלית בברכתם של מנהיגי הציבור.

כיום מונה הרשימה המאוחדת 2 מושבים מתוך 9, ומחזיקה בסגנות ובתפקידי מפתח נוספים במועצה.

ביום ראשון הגיע לירוחם יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, יחד עם ח”כ יעקב מרגי ואיציק כהן, לכנס בחירות להצלחת הרשימה, שחלק מקמפיין הבחירות שלה כלל את תמונתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, תחת הסיסמא: “ממשיכים בדרכו”.

לראשות המועצה תומכים החרדים בראש המועצה המכהן מיכאל ביטון, איש מפלגת העבודה, הנתמך גם על ידי הבית היהודי.

מולו מתמודד אילן אלמקייס, מטעם הליכוד.

ירוחם, הרב קראוס

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אל תיפלו לפוליטיקות קטנות
    24/08/2022 06:30
    אריאל
  1. אם הקהילה החרדית כל כך משמעותית בירוחם – למה הם צריכים להילחם כדי שיצביעו בשבילם? ולמה אתם מקבלים כאמין את דבריו של עסקן פוליטי מקומי מחרחר מדון שחושב שהבית היהודי רוצים להדיר את החרדים?