סער לא הגיב – והשופט קבע: המרכולים בת”א ימשיכו לחלל שבת

שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב החליט למחוק את הבקשות למתן צווי סגירה למרכולים שפתחו בשבת • הסיבה: שר הפנים הפורש גדעון סער לא חיווה דעתו על חוק העזר החדש בזמן
נחמן וייס
י"ח חשון התשע"ה / 11.11.2014 14:47

מאבק השבת בתל אביב: שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, החליט היום (שלישי) למחוק את הבקשות למתן צווי סגירה למרכולים שפתחו בשבת.

השופט, אביים ברקאי, קבע כי מכיוון ושר הפנים הפורש גדעון סער לא חיווה את דעתו על חוק העזר העירוני החדש, שאפשר פתיחת מרכולים בשבת, ולא הגיב לתיקון לחוק העזר העירוני בתוך 60 יום כנדרש ולא הקנה לראש העיר, רון חולדאי, זכות שימוע בנושא – לפיכך, המרכולים שייפתחו בסופי השבוע יפעלו על פי החוק ואין מקום לחייב את העסקים לסגור בשבת.

לפני פחות מחודש, הורה השופט לעסקים להכין תצהירים לפני סגירה עד ל-25.11, אולם כעת, כאמור, הוא החליט למחוק את הבקשות לצווי סגירה, ולאפשר לעסקים להמשיך ולעבוד גם בשבת. החוק החדש צריך לעבור כעת הליך טכני במסגרתו המדפיס הממשלתי מדפיס אותו ברשומות וכך ייכנס לתוקף. לשר הפנים הנכנס, גלעד ארדן, לא תהיה אפשרות להפוך את ההחלטה או לשנותה.

כזוכר, לאחר שהודיע על פרישתו, אמר סער כי הוא אינו רוצה להחליט האם לאשר או לפסול את חוק העזר החדש, ומעדיף להשאיר את ההחלטה ליורשו בתפקיד.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות