פיגוע רודף פיגוע: מחבל רצח אישה בת 26 ופצע שניים ליד אלון שבות

שי וייספיש
|
י"ז חשון התשע"ה / 10.11.2014 17:01
שעות אחרי הפיגוע בת”א – פיגוע דקירה בצומת אלון שבות • מחבל איש ג’יאהד מחברון ניסה לבצע פיגוע דריסה ונכשל – ירד מרכבו, רצח את דליה למקוס הי”ד ופצע שני גברים בינוני וקל • שומר היישוב שבות אלון ירה במחבל וניטרל אותו

פיגוע רודף טרור: צעירה בת 25 נרצחה ושני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע דקירה בצומת הכניסה ליישוב אלון שבות בגוש עציון. המחבל נורה ומצבו קשה.

כוחות רבים של מד”א ואיחוד הצלה הגיעו לזירה, נאלצו לקבוע את מותה של האישה. הפצועים פנו לבית החולים שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים.

הנרצחת היא דליה למקוס הי”ד, בת 25, המתגוררת ביישוב תקוע.

מחקירה ראשונית עולה, כי המחבל, מאהר אל-אשלמון, בן 30, איש הג’יאהד האיסלאמי, תושב חברון, ניסה לדרוס את הישראלים שעמדו בטרמפיאדה. משנכשל במזימה, יצא מהרכב עם סכין בידו ודקר את שלושת האנשים שעמדו בסמוך אליו.

שומר הישוב אלון שבות שהבחין במתרחש רץ לעבר המחבל, ירה בו בחזה, וניטרל אותו. המחבל פונה לבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא מחוסר הכרה.

הפיגוע אירע בטרמפיאדה ממנה נחטפו שלושת הנערים גיל-ער שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי”ד.

המחבל ריצה עונש מאסר בכלא בישראל בין השנים 2000-2005 בגין יידוי בקבוקי תבערה לעבר סיור של צה”ל. טרם ידוע אם הפיגוע בוצע בידיעת גורמים בג’יהאד האיסלאמי, או ביוזמה עצמית.

ממד”א נמסר: “בשעה 16:42 נמסר למד”א מרחב ירושלים על אשה שככל הנראה  נדקרה סמוך לכניסה לאלון שבות, ליד הצומת הישנה. מקומו המדויק של האירוע צומת אלון שבות, סמוך לכניסה המערבית לאלון שבות. לאחר נסיונות החייאה נקבע מותה של צעירה כבת 25 .

“חובשים ופרמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופנינו להדסה עין כרם גבר כבן 26 במצב קל עד בינוני, עם פצע דקירה בבטן. ולבבית החולים שערי צדק גבר כבן 50 במצב קל, עם פצע דקירה בפנים”.

wpid-img-20141110-wa0055.jpg

אחד הפצועים, הוא נהג רכב שחלף במקום, וכשראה את ההתרחשות, ירד מרכבו וניסה לעצור את המחבל.

אלחנן שטרנהל, מתנדב איחוד הצלה, סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בנערה מחוסרת הכרה לאחר שככל הנראה נדקרה על רקע לאומני. למרבה הצער לא הצלחנו להציל את חייה ומותה נקבע בזירה. במקום הענקנו טיפול לגבר נוסף שנפגע באורח קשה ולנפגע באורח קל. בשלב זה כוחות צבא ומשטרה בודקים את הנסיבות, לאחר הטיפול הראשוני שהענקתי יחד עם מתנדבים נוספים בזירה הנפגעים פונו לבתי חולים”.

גיל ביסמוט, מפקד זק”א מחוז ש”י: ‘שוב ושוב יוצא לנו מתנדבי זק”א לטפל באנשים שאנו מכירים מקרוב, ילדים של שכנים וחברי ילדות. הדבר הזה עושה את האירוע מבחינתו לקשה ביותר, כשתוך כדי הטיפול בפצועים ובהרוגים חולפת לך בראש המחשבה התמונה של המשפחה ואיך תעמוד מולם. מתנדבי זק”א נמצאים בימים בכוננות מלאה, ימים אלו מחזירים אותנו לימי האינתיפאדה הנוראים’.

דוברת המרכז הרפואי הדסה מוסרת, כי “אל מרכז הטראומה בהדסה עין כרם הגיעו שני פצועים מפיגוע הדקירה באלון שבות. פצוע אחד עם פציעת בטן – נמצא בהערכת מצב. פצוע שני (-המחבל. ש. ו.) עם פציעת ירי – מצבו קשה”.

wpid-img-20141110-wa0045.jpg

מדובר בפיגוע הדקירה השני היום, כאשר בצהריים נפצע חייל צה”ל בן 20 באורח אנוש סמוך לתחנת הרכבת ברחוב ההגנה בתל אביב. המחבל הדוקר, נור א-דין אבו חאשיה, בן 18, ממחנה הפליטים עסכר בשכם, נאבק בשוטרים ואזרחים בזירת הפיגוע ונמלט לבניין מגורים ברחוב לבנדה הסמוך.

שוטרים ולוחמי סיירת מג”ב דלקו אחריו ולכדו אותו בקומה הרביעית של הבניין. החייל נותח במשך שעות ארוכות בבית החולים שיבא בתל השומר, והרופאים ממשיכים להיאבק על חייו.

המחבל מגוש עציון לאחר שנורה:

מחבל דקירה גוש עציון