דו”ח הבדיקה קובע: מוטי בן-משה בעל השליטה ב’אקסטרה’

דו"ח הבדיקה המיוחד על קבוצת אקסטרה שבבעלות מוטי בן-משה, שרכש יחד עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין, את השליטה בקבוצת אי. די. בי. פורסם בהוראת השופט
נחמן וייס
כ"ד ניסן התשע"ד / 23.04.2014 21:40

היום פורסם דו”ח הבדיקה המיוחד על קבוצת אקסטרה שבבעלות מוטי בן-משה, שרכש יחד עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין, את השליטה בקבוצת אי. די. בי. של נוחי דנקנר.

הדו”ח פורסם בהוראת השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, המטפל בתיק אי. די. בי, וזאת לבקשת עיתון גלובס.

הדו”ח שנערך על ידי מומחי רשות ניירות הערך, כונס הנכסים הרשמי (הכנ”ר) והמשקיף מטעם בית המשפט עו”ד חגי אולמן, קובע חד משמעית, כי בניגוד לטענות, מוטי בן-משה הוא בעל השליטה היחיד בקבוצת אקסטרה, ואינו מייצג קבוצת משקיעים אנונימית, כפי שניסה לטעון דנקנר.

הדו”ח קובע כי “לא אותר צד שלישי אשר יכול לכוון את עסקי אקסטרה ויכול להיחשב בעל שליטה”, וכי כספי הפיקדון שהפקיד בן-משה, הגיעו מהפעילות השוטפת של אקסטרה בגרמניה.

צוות הבדיקה מאשר את כל דבריו של בן-משה וקובע: “לא נמצא נתון אשר יש בו כדי לשלול את נתוני הרווחיות שהוצגו על-ידי החברה, לא נמצא ממצא אשר יש בו בכדי לשלול את תזרים המזומנים שהוצג על-ידי החברה. לא נמצאו ממצאים אשר סותרים את טענת החברה כי הכספים שהופקדו בחשבון הנאמנות בישראל, מקורם בפעילותה השוטפת של של אקסטרה אנרג’י”

לדברי מחברי הדו”ח, יתרת המזומנים בקופת אקסטרה אמורה להספיק להמשך הפעילות השוטפת של החברה בעתיד, וכי היא תוכל להמשיך לצמוח גם בשנה הבאה.

במילים אחרות: קבוצת אקסטרה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה על-פי הסדר החוב של אי. די. בי.

אולם מחברי הדו”ח מדגישים: “הבדיקה הכלכלית מצלמת תמונת מצב רגעית נוכחית. אין כל בטוחה לכך כי שיעורי הרווח ותזרים המזומנים יוותרו כפי שהנם כיום ויתמכו גם בעתיד בהתחייבויות העתידיות לפי ההסדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות