אימה בטייבה • “הרגשתי שהאוטו עולה באש”

שי וייספיש
|
י"ז חשון התשע"ה / 10.11.2014 12:10
משה גרמן, תושב נתניה שהותקף אמש על ידי פורעים ערבים בטייבה, משחזר בראיון לחדשות 2 את הרגעים בהם נלכד במכוניתו, בעוד עשרות מהם יידו לעברו אבנים וזיקוקים • “התחילו לזרוק אבנים ושמעתי משהו שמתפוצץ בתוך האוטו. נפלתי על הרצפה, ניסיתי לצאת מהדלת הימנית, לא יכולתי להרים את הראש • אם לא היו מחלצים אותי, הייתי מת”

משה גרמן, תושב נתניה שהותקף אמש על ידי מתפרעים ערבים בטייבה שחזר בראיון לחדשות 2 את הרגעים בהם נלכד במכוניתו כשהחלה לבעור, בזמן שעשרות מפורעים יידו לעברו אבנים וזיקוקים, וכיצד חולץ.

גרמן נקלע למהומות האלימות שפרצו סמוך לגשר טייבה, כאשר שב מחברים בעיר הערבית. הוא קיווה שיוכל לברוח מהפורעים, אבל  גילה שהוא כבר לא יכול להסתובב ולעשות פרסה – ואז החלו המתפרעים ליידות לעברו אבנים ולהשליך לרכבו בקבוקי תבערה – והמכונית עלתה באש.

“ראיתי פתאום אנשים רעולי פנים שזורקים אבנים וזיקוקים שחסמו את הכביש”, סיפר גרמן לחדשות 2. “כשחשבתי שכמעט עברתי את המקום, שמתי לב שנתקעתי – ואז התחילו לזרוק אבנים ושמעתי משהו שמתפוצץ בתוך האוטו. נפלתי על הרצפה, ניסיתי לצאת מהדלת הימנית של האוטו, לא יכולתי להרים את הראש.

“הרגשתי שהאוטו בוער. באותו זמן הגיעו אנשים שפתחו את הדלת בשביל להוציא אותי. הם קיבלו מכות מהמתפרעים שהיו שם, היו שם עשרות אנשים שזרקו אבנים. ראיתי בלוקים ענקיים מול העיניים.

“אז בא מישהו עם ג’יפ גדול, שהכניס אותי מהר לאוטו. לא באמת הצלחתי להרגיש משהו, פעלתי לפי אינסטינקטים”.

גרמן יצא מהמכונית שהותקפה כשרק שריטות על ידו, כתוצאה מהזגוגיות שהתנפצו: “יצאתי מהסיפור הזה בנס גדול. אני בטוח שאם לא היו מחלצים אותי, הם היו הורגים אותי”.