נפתלי בנט ממשיך לצפצף על החוק

רביב דרוקר
|
י"ז חשון התשע"ה / 10.11.2014 10:50
שר הכלכלה, מסוחרר לחלוטין, כנראה, מהסקרים המחמיאים • מעניין מניין שואב השר את העמדה המוסרית לתת לבעל מכולת קטנה דו”ח על אי סימון מחירים, כשהוא מצפצף בקול גדול על החוק?
אנשיו של נפתלי בנט הולכים זחוחים במסדרונות.
״פראיירים״, הם אומרים, ״למה מסרתם את המידע לתנועה לחופש המידע? תראו איך חגגו עליכם שקניתם את זה ועשיתם את ההוא. אנחנו לא מסרנו כלום. מה יעשו לנו?״

שר הכלכלה, מסוחרר לחלוטין, כנראה, מהסקרים המחמיאים.

מי יכול עליו? ביבי שותק, משותק מפחד של התפרקות הקואליציה, עובר לסדר היום על אמירות מוטרפות של בנט נגד הממשלה, שמזמן היו צריכות להביא לפיטוריו. אז הקשקושים האלה על שקיפות יפגעו במנהיג הבית היהודי? אחרי שכול משרדיו לא מסרו את רשימת הספקים שלהם, השר גם לא העביר את הלו״ז שלו.

למה שיעביר? מה זאת אומרת הציבור רוצה לדעת? הציבור הזה צריך לדעת שנמאס להסתתתר מאחורי בטונדות! שאנחנו התרענו על המנהרות! מה, זה לא קשור ללו״ז? אל תדאגו, הם יאכלו את זה ואם לא, תספרו להם שאין לי זמן להעביר את הלו״ז כי אני כל כך עסוק בבטחון ישראל, כלומר במריבות אינסופיות עם נתניהו, יעלון ואורי אריאל.

חוץ מזה, אם יראו את הלו״ז שלי, עוד חלילה הם יראו כמה מעט אני משקיע בדברים החשובים.

בקרוב תשיק התנועה לחופש המידע קמפיין גיוס כספים כדי לממן את כול העתירות נגד אלו שמצפצפים על כולנו. המטרה היא ליישר את מאזן השכר והעונש הציבוריים.

מי שמוסר מידע, אולי יסבול מקצת ביקורת על מה שנחשף, אבל הוא צריך להרגיש שטוב עשה שמסר את המידע, ומי שלא מסר את המידע, למרות שחוות דעת של משרד היועץ המשפטי לממשלה מחייבת אותו לעשות את זה, צריך להגיע למצב שהוא גם מוסר את המידע, גם משלם כסף בבימ״ש וגם סופג נזיפות מהשופטים, בתקווה שעל הדרך הם גם יוודאו שהוא מוסר את המידע המלא ולא איזה צל חיוור של הלו״ז האמיתי, כמו שעשו למשל סילבן שלום ובוגי יעלון.

לשר הכלכלה יש סמכויות רבות בתחום אכיפת החוק. תחתיו פועלים פקחים של המשרד בתחום דיני העבודה, דיני הגנת הצרכן ומה לא. מעניין מניין שואב השר את העמדה המוסרית לתת לבעל מכולת קטנה דו”ח על אי סימון מחירים, כשהוא מצפצף בקול גדול על החוק?

יש עמדה של היועץ המשפטי לממשלה, שכמוה כחוק, רבים מעמיתיו השרים מקיימים אותה, אבל בנט, מסתבר, הוא מעל לחוק ויום יבוא ואולי הוא יהיה ראש ממשלה ובכלל יבטלו את החוק הדבילי הזה, חופש מידע אליק.

ואי אפשר שלא לציין לשבח שוב את יאיר לפיד. לו”ז מפורט, מעט השחרות, שאפשר ללמוד ממנו הרבה.

קראתי שמותחים עליו ביקורת על פגישות רבות עם עיתונאים. או קיי, לגיטימי. אבל צריך גם להגיד שאף שר בממשלה (חוץ מציפי לבני ויעל גרמן שמפרסמות את הלו”ז שלהן באופן שוטף), לא חשב שמותר לציבור לדעת איך הוא מבלה את רוב זמנו.

אגב, בסיבוב הקודם גם אהרונוביץ וישראל כץ העבירו לו”זים מפורטים, שלמדנו מהם הרבה (גם דברים טובים) על מה שהם עושים בזמנם המיניסטריאלי.

 

• מתוך האתר של רביב דרוקר: http://drucker10.net/?p=2460