החונכים נגד פרוש: “פוגע בחלשים ודואג למקורביו”

ראש העיר אלעד פיטר את החונכים מהעירייה ומעסיק אותם באמצעות החברה למתנ"סים - והם זועמים • נציגת החונכים לחרדים10: "ההתנהלות היא שערורייתית. פנינו גם להסתדרות, ואם לא תהיה ברירה נגיש תביעה לבית הדין לענייני עבודה"
נחמן וייס
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 21:34

החונכים באלעד זועמים על ראש העיר ישראל פרוש, לאחר שזה העביר את העסקתם מהעירייה לחברה למתנ”סים.

הסיפור החל בקדנציה הקודמת, אז כיהן בראשות העיר יצחק עידן. החונכות – המסייעות לתלמידים בודדים בעלי בעיות מוטוריות במסגרת החינוך המיוחד- שעבדו מטעם העירייה, הועסקו חיצונית על ידי ‘עזר מציון’. כדי לשפר את תנאי העסקתן, הן פנו אל ההסתדרות בדרישה להעביר את העסקתן ישירות לעירייה – מה שישפר את תנאי עבודתן.

ראש חטיבת עובדי חינוך ודת בהסתדרות שלמה שטרן, שיגר בתאריך 18.6.12 מכתב לעידן, בו כתב: “הובא לידיעתי כי עיריית אלעד מעסיקה כ-50 ‘חונכים’ לתלמידים בודדים בעלי בעיות מוטוריות במסגרת החינוך המיוחד, באמצעות חברת ‘עזר מציון’ ושלא כעובדות הרשות המקומיות, כמתחייב בהסכם הקיבוצי בחוקת העבודה.

“יובהר כי העסקת החונכות באופן זה פוגעות בזכויותיהן ובמעמדן”. שטרן סיים: “אבקש להיכנס לאלתר וללא דיחוי למו”מ באשר להעסקתן כנדרש בהסכם הקיבוצי”.

בעקבות זאת הועברו החונכים מ’עזר מציון’ להעסקה ישירה על ידי העירייה, אך עם כניסתו לתפקיד של פרוש, פוטרו החונכים מהעירייה והועסקו על-ידי החברה למתנ”סים.

סמדר מאזוז, המייצגת את החונכים, שיגרה מכתב נוסף לשטרן, בו קבלה על הנוהל החדש: “מכיוון שנעשים אליי כל כך הרבה פניות על ידי חונכי ילדי החינוך המיוחד, אני פונה אליך לקבלת עזרה.

“בקדנציה הקודמת, כשהיה ראש העיר יצחק עידן, הוצאת מכתבים עם העתקים בעניין העסקת חונכות באמצעות חברת עזר מציון והצלחת לשלבם כעובדי עירייה”.

לדבריה, “לצערנו בקדנציה הנוכחית, מאז היכנסו לתפקיד כראש עיר ישראל פורוש שוב מצא דרך לפגוע בחונכים ולהוציאם מעובדי עירייה והעביר אותם להיות מועסקים דרך חברה למתנסים. העירייה מתנערת מכך שהיא מוכרת בחוקת עבודה כמתחייב בהסכם הקיבוצי”.

מאזוז מוסיפה: “מה עוד שהעירייה לא העבירה לחלק מהחונכים משכורות על חודשים יולי – אוגוסט כשהיו עובדי עירייה. הווה אומר שהעירייה חייבת לשלם גם הלנת שכר”.

לכן כותבת מאזוז: “אבקש בבקשה לדאוג להחזיר את חונכי ילדי החינוך המיוחד בחזרה כעובדי עירייה”.

לטענתה, “ראש העיר הנוכחי פורוש מעדיף לפגוע בחלשים ויותר לדאוג למקורביו שהשתלבו כעובדי עירייה ללא מכרז, בהטיות מכרזים, מכרזים תפורים וכך בונה עירייה משפחתית וחברית. דואג למקורביו למשכורת בכירים ועוד”. 

בשיחה עם חרדים10 אומרת מאזוז, כי שטרן הפנה אותה ליו”ר ועד העובדים בעירייה, תומר כהן, שלטענתה אינו מוסמך לייצג את החונכים, מאחר וכיום הם אינם עובדי עירייה.

“ההתנהלות היא שערוריתית, ופנינו גם להסתדרות, ואם לא תהיה בררה נגיש תביעה לבית הדין לענייני עבודה”, אומרת מאזוז. “לי יש יפוי כוח מהחונכים, בניגוד לתומר כהן שפועל בחוסר סמכות”.

מזוז מציינת, כי העובדים שפוטרו אף לא קיבלו פיצויים עד כה.

מעיריית אלעד נמסר כי: “סייעות החינוך המיוחד מועסקות כחוק על יד מרכז קהילתי אלעד שהינה עמותה עירונית. הטענה העולה שלעירייה יש חובה להעסיק את הסייעות כעובדות עירייה איננה נכונה.

זאת ועוד, העסקת סייעות ע”י גורמי חוץ, אינה חדשה, עד לפני כשנתיים הועסקו הסייעות ע”י עמותות חיצוניות, שאינן קשורות לעירייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלעד נהרסה ובגדול
    10/11/2014 09:42
    מירי
  1. מהרסייך מרחביך ממך יצאו