“מבצע משטרתי מגוחך” • הוחרם מחשב אישי של ר”מ ביצהר

כוחות משטרה פשטו על ביתו של הרב יוסי אליצור ביישוב יצהר, והחרימו את המחשב הביתי • מדינות חדשה של יעלון: מבנים בלתי חוקיים יהרסו קודם בהתנחלויות 'אלימות'
כ"ג ניסן התשע"ד / 23.04.2014 13:16

כוחות משטרה פשטו הבוקר (ד’) על ביתו של הרב יוסי אליצור ביישוב יצהר, והחרימו את המחשב הביתי.

הרב אליצור, ר”מ בישיבת עוד יוסף חי, לא היה בביתו בשעת החיפוש.

 מישיבת עוד יוסף חי נמסר: “החרמת המחשב של הרב אליצור במבצע משטרתי מגוחך שנערך הבוקר, היא ניסיון נוסף של השלטון להפחדה ולסתימת פיות, אבל את התורה – אי אפשר להשתיק”.

 אירוע זה מצטרף להשתלטות צה”ל ומשמר הגבול על מבנה הישיבה, באמצעות צו תפיסה צבאי, בערב חג הפסח.

הבוקר דווח בגלי צה”ל, כי  שר הביטחון, משה בוגי יעלון, הנחה את מפקדי צה”ל, המשטרה והמנהל האזרחי בשטחים – בכמה פורומים סגורים בשבועות האחרונים – להאיץ הריסה של בנייה בלתי חוקית במאחזים ובהתנחלויות שבהם נתקלים כוחות הביטחון באלימות מצד קיצוניים.

בשנה שעברה התחייב יעלון בפני בית המשפט העליון להורות על הריסה של כל בנייה בלתי חוקית חדשה בשטחים, לפני שתאוכלס. משמעות ההנחיה היא שאם בכמה מאחזים ישנם מבנים שעונים להגדרה הזו, המאחזים שבמערכת הביטחון מוגדרים כ”אלימים” יהיו הראשונים שאליהם יגיעו הדחפורים.

המתנחלים עודכנו במדיניות החדשה הזו לפחות בשתי פגישות בין הנהגת המתנחלים לקצונה הבכירה בשטחים. אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, נפגש לפני פסח עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון בעקבות העימותים האלימים ביצהר והבהיר שבמקום בו תהיה פגיעה בכוחות הביטחון – פעילות האכיפה תקבל קדימות.

המדיניות כבר מיושמת בשטח: לפני הפסח הורה יעלון להקדים הריסת בנייה בלתי חוקית ביצהר, זאת בעקבות השחתת מכוניתו של מח”ט שומרון ביצהר. אותה הריסה הובילה לעימות האלים בין כוחות הביטחון לפעילי הימין. מטעמו של שר הביטחון לא נמסרה תגובה לדברים.

בימין תוקפים את הוראתו של שר הביטחון יעלון.  בוועד מתיישבי שומרון אמרו: “תומכים בהריסת בניה בלתי חוקית בכפרים פלסטינים המפעלים אלימות מדי יום כלפי כוחות הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות