מאבק בירושלים: מאות ב’קבלת שבת’ • פעילי מרצ הצטרפו לשירה

כ-300 איש, דתיים וחילונים, השתתפו במעמד קבלת שבת ברחוב בצלאל הקטן בירושלים במחאה על חילולי השבת הצוברים תאוצה • פעילי מרצ שניסו להפריע הוכנסו על ידי חבר המועצה יצחק פינדרוס אל תוך הריקודים • "חברת מועצה ניסתה לעורר פרובוקציה, אבל הפעילים, חלקם חוזרים בשאלה, פשוט השתיקו אותה. התרגשו משירי השבת"
נחמן וייס
ט"ו חשון התשע"ה / 08.11.2014 21:26

מחאת השבת: כ-300 בני אדם, דתיים וחילונים, השתתפו במעמד קבלת שבת, שנערך ברחוב בצלאל הקטן בירושלים, במחאה על חילולי השבת בעיר.

את המעמד ארגנו חברי המועצה יצחק פינדרוס ושלמה רוזנשטיין, וזאת כפי שסיפר פינדרוס לחרדים10, בשל “בקשה של השכנים שהגיעה ללשכתנו. הבנו שהמחלקה המשפטית בעירייה לא יודעת לסגור העסקים בשבת, אז באים לצעוק יחד עם התושבים, שכואב להם”.

פעילי מרצ, בראשות חברת המועצה לורה ורטון, ניסו להפריע לתפילה, אך פינדרוס משך אותם אל תוך המעגל – והם הצטרפו לשירה.

התפילה נערכה בנוסח ר’ שלמה קרליבך ז”ל, לרגל יום השנה שלו החל היום, ולפני התיבה עברו האחים אהרן ויונתן רזאל.

בשיחה עם חרדים10 מספר פינדרוס: “ורטון ניסתה לעורר פרובוקציה, אבל פעילי מרצ, חלקם חוזרים בשאלה, פשוט השתיקו אותה. התרגשו משירי השבת. המסר שלנו הוא שהרבה אור דוחה מעט חושך, וזאת התחלה למאבק ארוך ממושך ועקבי לשנות את הפרהסיה של השבת בירושלים”.

ורטון כתבה בדף הפייסבוק שלה: “הגיעה קבוצה של חרדים לרחוב בצלאל בשישי צהריים והם התפללו, שרו ואף רקדו קצת. לא הזיקו. ורוב הנוכחים, מבלים אוכלים ושותים, בעיקר התעלמו מהם, או התייחסו אליהם כמוזיקת רקע.

“בכל זאת, מרגיז שהחבורה הזאת באה למחות נגד זכותנו לשבת, לאכול ולשתות. אני לא אוהבת את סוגי הבילוי שלהם, אכנס להם לשכונה למחות? אגיע לשכונה שלהם להפגין נגד ההפרדה בין גברים ונשים בבתי כנסת? בכל אופן, רב הזמן לא היו התנגשויות, אלא בסוף כמה בחורים באו להגיד לי שמרצ דואגת רק לערבים ולא לציבור החרדי, ועוד כל מיני דברי שטות שאולי קראו בפשקווילים. אני מודה שקצת איבדתי את העשתונות, בעיקר על החוצפה שלהם לבוא לספר לי על דברים שאני אמרתי (שכמובן לא אמרתי) ודברים שהמפלגה שלי עושה (שכמובן לא עושה)”.

לדבריה, “בעיה אחת מרכזית בכל קשר עם חרדים צעירים (ומבוגרים), זה שהם מתחנכים לחשוב לא רק שהם חלק מעם נבחר, אלא שהם (המגזר הצר והמסוגר) יודעים דברים שאין להם מושג עליהם,  ושלעומת זאת צריך להאמין לכל שטות שמישהו עם כיפה אומר להם. אם לא יהיו מוכנים לפחות להקשיב (ואולי אף לקרוא דברים מחוץ לבועה?) אין להם סיכוי לצאת מהבורות. כלומר, מי שנשאר די אבוד, אבל ההערכה שלי לכל אלה שמצליחים להשתחרר משטיפת המוח רק גוברת”, אמרה ורטון.

מחר, תתכנס סיעת יהדות התורה בירושלים לדיון בחילולי השבת בעיר.

כזכור, בשבוע שעבר התכנסה מזכירות דגל התורה לישיבה מיוחדת, שעסקה בין היתר בחילולי השבת.

יצחק פינדרוס רוזנשטיין שבת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות