יעקב אשר תוקף: “שר האוצר מתנהל כמו במשחק מונופול” • צפו

ח"כ יעקב אשר הגיש אתמול הצעה דחופה לדיון במליאת הכנסת על רקע סגירת מפעל 'מגבות ערד' • בנאומו תקף את לפיד: "משבר כלכלי לא פותרים במשחקים כאלו ואחרים. כמה קל ופשוט לחיות בעולם דמיוני"
י"ב חשון התשע"ה / 05.11.2014 20:35

ח”כ יעקב אשר תקף אמש את שר האוצר יאיר לפיד על רקע סגירת מפעל ‘מגבות ערד.

אשר הגיש הצעה דחופה לדיון במליאת הכנסת על הצהרתו החגיגית והנמהרת של שר האוצר יאיר לפיד על פתרון משבר העובדים במפעל ‘מגבות ערד’ שנסגר, וזאת באמצעות סגירת מפעל ‘אסם’ בקרית מלאכי והעברתו לערד. על פי ההצהרה, יקלטו עובדי ‘מגבות ערד’ במפעל ‘אסם’ החדש שיוקם בערד.

“ההודעה הזאת יצאה ללא שלפיד עדכן את משרד הכלכלה והגורמים האחראיים העוסקים בבעיית עובדי ‘מגבות ערד’. והוא הודיע על כך במפתיע בכנס של מפלגתו ובאמצעות הכלי החביב עליו – הפייסבוק.

כשלמעשה מדובר בפתרון מפוקפק של העברה קולקטיבית של עובדים, חלקם אנשים שאינם צעירים, לעבודה שונה לחלוטין מזו שהורגלו בה. בנוסף, יארכו לפחות שנתיים-שלושה עד שהמפעל יוקם בערד.

בנאומו תקף אשר את לפיד ואמר: “יש משחק שילדים מאד אוהבים. קוראים לו – ‘מונופול’, זהו משחק לוח המבוסס על עולם העסקים שמטרתו היא השגת שליטה על שטחי לוח המשחק באמצעות מהלכי קנייה ומכירה של נדל”ן. המשחק מבוצע תוך כדי סימולציה של מהלכים עסקיים, כשהשחקנים קונים ומוכרים נכסים ובונים מלונות ובתים”.

“שר האוצר מתנהל כמו במשחק מונופול, הוא חושב שבשיחה לילית עם דן פרופר מנכ”ל ‘אסם’ ובכתיבת הודעה נלהבת ברשת האלקטרונית, תיפתרנה באחת כל בעיות העובדים המפוטרים”.

“משבר כלכלי לא פותרים במשחקים כאלו ואחרים”, הוסיף אשר. “שר האוצר משחק ברגשותיהם של אנשים שרק לפני ימים ספורים חרב עליהם עולמם כשקיבלו את מכתבי הפיטורין ומטה לחמם נשבר. עובדי מגבות ערד ועובדי ‘אסם’ בקרית מלאכי, הם אינם כלי משחק בלוח המונופול. טיפול במשבר כזה לא נפתר במחי מקלדת. משבר עובדי ‘מגבות ערד’ נשאר עדיין בעיצומו, גם לאחר ההצהרה חסרת האחריות הזו.

“כשאתה משחק אתה לא באמת צריך לעבוד קשה. תוך הטלת קוביות צעצוע אתה קונה ומוכר מפעלים בתוך דקות ספורות. כמה קל ופשוט לחיות בעולם דמיוני. אין לי טענות לשר האוצר, זו השיטה שלו לאורך כל הדרך. אני עוד לא מבין איך יש עוד מספר אנשים מצומצם, שעדיין מאמינים לו.

“אגב”, הוסיף אשר בעוקצנות: “אם כבר שר האוצר כבר מקיים שיחות ליליות עם דן פרופר מנכ”ל ‘אסם’ שהוא מבכירי המשק במדינת ישראל, חבל שהוא לא שאל אותו מה דעתו בעניין חוק ‘מע”מ אפס’ שעליו העביר פרופר ביקורת קשה. ודן פרופר הוא בהחלט כלכלן עם ניסיון קצת יותר עשיר משר האוצר שלנו”, נאום אשר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות