סולחה או תרגיל? אלי ישי ואריה דרעי נפגשו בחשאי בבני-ברק

שרי רוט
|
י"ב חשון התשע"ה / 04.11.2014 23:24
בעקבות קריאת האחדות שהפנה יו”ר ש”ס ב’שבת הגיבוש’ לעבר אלי ישי, יזם האחרון מפגש בב”ב • ישי אמר בפגישה: “הציבור מחכה לשלום” – והשניים הסכימו לשתף פעולה “למען כבוד מרן” • גורם בתנועה: “אלי החזיר לדרעי בתרגיל משלו”

בדרך לשלום? יו”ר תנועת ש”ס ח”כ אריה דרעי וח”כ אלי ישי, נפגשו הערב בבני-ברק לפגישה חשאית, שארכה כשעה. את הפגישה יזם אלי ישי בעקבות הקריאה לאחדות התנועה שהפנה כלפיו אריה דרעי במהלך ‘שבת האחדות והגיבוש’ שערכה התנועה בסוף השבוע במלון כנען בצפת.

לחרדים10 נודע, כי במהלך הפגישה שוחחו השניים על איחוד השורות בש”ס ועל שיתוף פעולה ביניהם. 

בכך למעשה נענה ישי לקריאה של דרעי להעניק צ’אנס לשלום ביניהם.

הפגישה נקבעה כבר ביום ראשון, לאחר שאלי ישי שיגר איש עסקים המקורב אליו אל יו”ר ש”ס – ששמח על ההצעה. במהלך הפגישה הבהירו השניים כי הם רוצים את השלום “למען כבוד מרן”. לפי מקורבי ישי, בפגישה אמר אלי: “הציבור מחכה לשלום”.  

יחד עם זאת, גורם בתנועה אומר: “אלי ישי צריך זמן. הבחירות עדיין לא באופק, המצב הלא ברור בו נמצאת כרגע התנועה רק מקשה עליו, כי הרי הוא לא מתכוון להקים מפלגה כעת, כי אם לפני הבחירות. לכן, אם דרעי עשה לו תרגיל כשקרא לו לתת צ’אנס לשלום ביום חמישי, אלי החזיר לו בתרגיל משלו – וביצע את הפגישה הזו כתרגיל דחיית זמן. את המפלגה הוא יקים, אבל בזמן המתאים לו, לא בזמן המתאים לדרעי”. 

כזכור, לאחר למעלה משנה בה שרר קרע בתנועת ש”ס בין מחנה אלי ישי למחנה אריה דרעי, ביקש דרעי במהלך ‘שבת האחדות והגיבוש’ מישי, בפני חברי הכנסת ועשרות פעילי ש”ס, להצטרף אליו ולאחות את הקרעים בתנועה.

“מכל אלו שנמצאים פה עם אלי יש לי הקשר הוותיק ביותר”, פתח אריה בדברים. “קחו נשימה… אלו הם לא דברים מתוכננים, לא דברים כתובים, אז בלי הערות ביניים שלא יפריע לי בסדר.

“ברוב התפקידים היינו ביחד. השתמשתי בו הרבה מאוד, היה איש השטח הטוב ביותר שהיה לנו. נכון, עברה תקופה לא קלה, במשך 13 שנה, היום אני יודע מה זה, להחזיק תנועה, זה לא פשוט. רק מי שנושא בעול יכול להבין מה זה לא לישון בלילה ולשאת בעול הזה יום-יום. לי באופן אישי יש הערכה גדולה מאד לתקופה הזו.

“אני יודע שבתקופה האחרונה עברנו תקופה לא קלה, אני חושב ומבקש, סליחה שאני עושה את זה ליד כולם, אבל זו הדרך הטובה ביותר – אלי אנחנו רוצים לעבוד איתך ביחד, אתה השותף הבכיר ביותר שלי, יש לי אמון מלא בך. אני מבקש תן לנו את הצ’אנס, תעבוד איתנו ביחד ואתה תראה שבעזרת השם לא רק שכבודך ומעמדך… אבל גם את כל האפשרויות שיש לנו, אנחנו ניתן לך, ואתה יודע שזה לטובת התנועה, ככה נוכל לצמוח.

“חבל על כל יום שעובד. אין לי ספק שמרן בשמים זה מה שהוא רוצה. אומר, בני שניכם הייתם חביבים לי, תעבדו ביחד, אני קורא לך, קרה מה שקרה, מרן פסק מה שפסק, מועצת החכמים פסקה מה שפסקה, אני נושא באחריות, אבל יש מקום לעבוד ביחד, יחד עם כל החברים שאוהבים אותך ומוקירים אותך. אין אחד שרוצה משהו אחר”.

ח”כ ישי, שנאם לאחר מכן, לא ענה ישירות לדרעי על נאומו, אלא הסתפק במילים כלליות על אחדות.

נזכיר, כי אין זו פגישה ראשונה שנערכה בין השניים ליישור הדורים. לפני שנה בדיוק נערכה פגישה דומה בין השניים בחדר ישיבות הסיעה של ש”ס בכנסת. גם אז סיכמו השניים לעבוד בשיתוף פעולה, אך הדבר לא הבשיל לכדי מציאות בשטח.

האם הערב הושגו הבנות שיאפשרו עבודה משותפת? נמתין ונראה.

חבר מועצת עיריית ירושלים, נתי לסרי, מי שכיהן גם כמנכ”ל ש”ס, אמר בתחילת השבוע על הקריאה של דרעי: “כאחד שעבד עם שניהם אני די סקפטי בהיתכנות שכזו, המסתכמת בדיבורים ולא במעשים. ימים יגידו”.

כאמור, ההערכות בקרב גורמים בתנועה הן שהשלום הזה יחזיק מעמד בדיוק עד ל…מועד הבחירות הבאות.