אש במירון: האם הגר”ש עמאר ידליק מדורת ל”ג בעומר במוצ”ש?

הגר"ש עמאר מתכוון להדליק את מדורת ל"ג בעומר ליד ציון הרשב"י בשעה שלוש לפנות בוקר • יריביו: "בעבר פסק הראשל"צ לאסור הדלקה במוצ"ש - מה השתנה השנה?"
כ"ג ניסן התשע"ד / 22.04.2014 23:22

  ל”ג בעומר מתקרב ועמו הסערה זוטא הבאה: במשך שנים מדליק האדמו”ר מבאיאן  את ההדלקה המרכזית מעל ציונו של רבי שמעון בר יוחאי, בחצות הלילה בדיוק.

 • לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

כאשר ביקש הראשל”צ הגר”ש עמאר להדליק בשעה זו, הובהר לאנשיו כי ‘השעה תפוסה’, והם נאלצו להזיז את הדלקתם לשעות הקטנות של הלילה.

בשנה שעברה התעוררה מחלוקת באשר לעצם ההדלקה במוצאי שבת. הגר”ש עמאר פסק כי אין להדליק במוצ”ש,  כפי שיצא בשנה שעברה וכפי שייצא השנה. על המכתב חתם גם הגר”ע יוסף זצ”ל, ובו נכתב כי יש לדחות את ההדלקות.

“בדורות האחרונים יש רבים שאינם מקפידים במצוות, שבאים להתפלל ולהדליק מדורות, יש חששות כבדים של חילול ה’ חס ושלום. כשחל ל”ג בעומר ביום ראשון בשבת, כאשר מדליקים המדורות במוצאי שבת, ויש שאינם מבחינים ואינם בקיאים ובאים לחילולי שבת בדרכים שונות ה’ יצילנו”.

אלא שפסק ההלכה הענייני הזה, הצליח להדליק מדורה פנימית נוספת של מחלוקת.

מתברר כי הגר”ש עמאר מתכוון להדליק השנה בשעה 3 לפנות בוקר. לכאורה די והותר זמן כדי למנוע כל אפשרות של חילול שבת, אולם עבור מתנגדיו כבר נמצאה העילה להשתלח עם ביקורת. “היתכן?” הקשו. “מותר או אסור להדליק במוצאי שבת?”

 

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אומללים
    23/04/2014 01:37
    אלי
  1. אם זה מה שיש ליריביו לתקוף אותו אשריו ומסכנים אויביו אכולי הקנאה מהצלחתו וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ

    • ספרדי טהור   23/04/2014 12:26

      הגבת ואמרת אכולי קנאה מהצלחתו.על איזו הצלחה אתה מדבר?!הוא כשלון חרוץ.סיים את תפקידו בבושת פנים,ניסה לבגוד במשפחת הרב עובדיה ונכשל.

  2. דרעי וככר השבב בלחץ
    23/04/2014 09:20
    ספרדי חכם
  3. מנסים לרדוף את הגרש”מ עמאר כי מעדיפים רב בובה כמו חכם שלום שאמר שדרעי אף פעם לא שיקר עליו ואפילו דרעי התפוצץ מצחוק

    • ספרדי טהור   23/04/2014 12:18

      אם הרב שלום כהן הוא רב בובה של אריה דרעי אז הרב עמאר הוא רב בובה של אלקסלסי.הוא בגד ברב עובדיה ואינו ראוי להנהגה.

      • יהודי פשוט   23/04/2014 12:47

        ה רב שך. הרב יצחק פרץ רבה של רעננה . הרב יעקב יוסף. הרב עובדיה. הרב עמאר. הרב אברהם יוסף. הרב בעדני. ר’ דוד כהן ר”י חברון. ועוד ידו נטויה. כעת מנסה לקנות בשקריו את ר’ ברוך מרדכי אזרחי.

        • יהודי פשוט   23/04/2014 12:49

          זו רשימה של רבנים שבעבר נשבו בשקריו של דרעי והתפכחו

  4. הרב עמר רב ראשי ותו לא
    01/05/2014 04:24
    ינקי.
  5. מתי אנשים יקלטו שדרעי הוכיח את עצמו בפוליטיקה הוא בנה הכל לא התחיל על מגש של כסף שקרן או לא שקרן זה לא נושא משל תגיד על זמר שהוא מדבר לשון הרע מה קשור?? ?
    בגלל שהוא מדבר לשה”ר אינו שר יפה.??
    אותו דבר דרעי מצידי שישקר מהיום עד מחר (הרי גם אנחנו שקרנים) העיקר שיעשה משהו כמו שרק הוא יודע
    הרב עמר סיים את תפקידו עוד מזמנו של הרב עובדיה כשהריץ את הרב בוארון נגד בנו של מרן. ומרן כתב מכתב נגדו רק שדרעי התחנן שלא יוציאו אותו …לדעתי הם שומרים את זה כנשק ליום הדין

  6. ההלכה לפי האינטרס
    01/05/2014 04:28
    ינקי.
  7. הרב עמר מראה לכל הציבור קבל עם ועדה אני פוסק הלכות לפי האינטרסים.
    שנה שעברה הוצאתי מכתב עם חתימה של מרן נגד הדלקה במוצאי שבת כי נגרם מזה חילול שבת והשנה אין את מרן ומבחינה שיווקית עדיף להדליק בלילה אז מוותרים על ההלכה ומקיימים את האינטרס …זה לא עוד ביקורת זה משקף על הבן אדם…
    זה מוכיח עוד דבר שהאנשים סביבו אין להם טיפת שכל בייחצנות …דרעי לא יצטרך בכלל להלחם נגדם הם פשוט יורים לעצמם לבנתיים רק ברגליים…