ביקור בחירות מיוחד: מושל ניו-יורק התארח בבית האדמו”ר מסאטמר

שלמה בן חיים
|
י"א חשון התשע"ה / 04.11.2014 00:15
מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומאו, המתמודד לקדנציה שנייה, הגיע אל ביתו של האדמו”ר מסאטמר כדי לבקש את תמיכתו • צפו בתמונות
מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומאו, המתמודד לקדנציה שנייה, הגיע אל ביתו של האדמו”ר מסאטמר כדי לבקש את תמיכתו ותמיכת קהילתו ברחבי ניו יורק.
המושל הגיע ביום ראשון, יומיים לפני הבחירות, אל בית האדמו”ר ברחוב צאנז 5 בקרית יואל, שם המתינו לו ראשי הקהילה והמוסדות מכל רחבי ניו יורק, ובראשם ראש העיר של קרית יואל, אברהם ווידער.
אחרי דרישת שלום עם האדמו”ר, קיבלו את פניו, בזה אחר זה, ראשי הקהילה מקרית יואל, וילאמסבורג, בורו פארק, ומונסי. כולם דיברו בשבח המושל, שמאז נכנס לתפקידו, העניק מתקציב המדינה לטובת המוסדות ובעיקר עם תקציב ה’טעפ’ לבחורי הישיבה גדולה ואברכי הכוללים – ובכך הציל את עולם הישיבות בניו יורק.
המושל בתורו הודה לקהילה על התמיכה בו.
האדמו”ר דיבר גם הוא בשבח המושל. בדבריו הזכיר שעוד בימים שאביו של המושל היה מושל ניו יורק – בשנות ה-90 – הוא הציל את קרית יואל, ואפשר להקים את המוסד ‘שערי חמלה’ לילדים בעלי מוגבליות, למרות שהיו מי שניסו למנוע את הקמת המוסד.  וכך  בנו, המושל הנוכחי – אמר האדמור – הציל את הישיבות.
האדמו”ר ביקש מהמושל להתייצב נגד האנטישמים המנסים לחוקק חוקים נגד קיום המצוות בניו יורק, וביקש שיבוא לבקר את העיר קרית יואל, אחרי הבחירות.
המושל הודה לאדמו”ר על התמיכה ואמר שקרית יואל הייתה מאוד קרובה ללב אביו, והוא מנסה ללכת בדרכיו.
העסקנים ליוו את המושל והראו לו בדרכו החוצה מהעיר חלק מהבניינים החדשים המוקמים עבור המוסדות והישיבה.