נפרדים מסער: למה נסגר העיתון בו עבד כעיתונאי? • צפו בחיבוקים

שרי רוט
|
י' חשון התשע"ה / 03.11.2014 19:56
במליאת הכנסת נערך היום טקס פרידה משר הפנים היוצא ח”כ גדעון סער • נתניהו סיפר על היכרותו עם סער עוד כשזה שימש כעיתונאי • הרצוג עקץ: “אם הוא כל כך טוב למה אתה נותן לו ללכת”

הגיעה שעת פרידה: במליאת הכנסת נערך היום (שני) טקס פרידה משר הפנים היוצא, חבר הכנסת לשעבר גדעון סער.

יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין פתח את הדיון ואמר, כי סער לא נרתע מלקדם נושאים שהאמין בהם, דוגמת סגירת המרכולים בשבת בת”א, והיה פרלמנטר דומיננטי, מצטיין ומעורר השראה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפר על היכרותו עם סער עוד כשזה שימש כעיתונאי. “הוא היה עיתונאי בעיתון שכבר נסגר”, אמר נתניהו והוסיף בחיוך, “לא בגלל גדעון”.

ח”כ ישראל אייכלר לא החמיץ את ההזדמנות ועקץ: “הוא נסגר בגלל חוק” – ובמליאה פרץ צחוק כללי.

נתניהו הזכיר שהוא זה שהביא את סער לשמש כמזכיר הממשלה ב-96′, וסיפר על התקופה בה כיהן סער כיו”ר סיעת הליכוד ב-2006, כאשר הליכוד היה באופוזיציה.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק בוז’י הרצוג, סיפר שכאשר נכנס לכהן כמזכיר ממשלת ברק, מי שהדריך אותו היה סער, ולאחר מכן הוא חפף את סער כשנתמנה למזכיר ממשלת שרון.

הרצוג ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את נתניהו ואמר: “אם הוא כל-כך טוב, למה אתה נותן לו ללכת. גדעון אמרת שאתה רוצה לראות את בנך דוד הולך, אבל אתה לא רוצה לראות את הממשלה נופלת”.

צפו בחיבוקי הפרידה:

מוקדם יותר הגיע סער לבית הנשיא, שם נפרד מנשיא המדינה ראובן ריבלין, שאמר: ”בגדעון סער מתגלמות שתי תכונות כל כך חשובות למנהיגות – צעיר ורענן יחד עם ניסיון, מזכיר ממשלה בתקופות לא פשוטות, שר – שר חינוך ושר פנים וחבר כנסת, יושב ראש קואליציה ויושב ראש ועדות בכנסת, דמוקרט בנימי נשמתו. אדם כזה ראוי שיהיה במקומות שבהן מתקבלות החלטות”.

סער אמר: ”אני שמח לבוא לבית הנשיא ולפגוש פה נשיא בית״רי. אני גאה בתרומתי להיבחרו של הנשיא רובי רבלין לתפקיד ורואה בה גם חלק משליחותי הציבורית”.