צעירים חרדים סילקו בנות אולפנה שסיירו בבית הרב קוק: ‘עופו מפה’

קבוצת בחורי ישיבה חרדית, הממוקמת במבנה הצמוד ל'בית הרב קוק', סילקה מהמקום בצעקות, קריאות רמות ושירים - קבוצת תלמידות אולפנה שבאו לסיור • סגנית ראש העיר: "זו חציית קו אדום!"
חיים טוויל
כ' אדר התשע"ח / 06.03.2018 23:46

בחורי ישיבה חרדיים, הנמנים על קבוצה הממוקמת במבנה הצמוד לבית הרב קוק סילקו היום (שלישי) בבוקר קבוצת תלמידות אולפנה שהגיעו לסייר ב’בית הרב’.

לפי דיווח בערוץ 7, הבחורים הפריעו להתנהלותו של הסיור בצעקות, קריאות רמות ושירים, ומנעו ממורתן של התלמידות להדריך אותן – עד שלא נותרה בידן ברירה, אלא לעזוב את המקום.

בין התלמידות הייתה גם נינתו של הרב קוק, שסיפרה: “הגעתי למקום. זה הבית של סבתא שלי. הרבה סיפורים זכורים לי מהמקום הזה, במיוחד מהשנה שעברה שבה היא סיפרה המון על הבית ועל הילדות. הרגשתי שפגעו בבית הילדות שלה.

“המקום נראה מוזנח. נרגילות. הם פשוט ישבו שם ושרו שירים בקולות רמים ככה שלא הצלחנו לשמוע את המורה שניסתה להעביר לנו מה בעצם המקום. זה היה קשה לראות שהמקום הפך להיות מקום עם אווירה של זולה, אווירה שלא מתאימה למקום הקדוש. רציתי להסתובב במקום, לראות ולהתרגש, אבל נוצר מצב של אי נעימות מהבחורים שהשתלטו על המקום ואף אמרו לנו לצאת ממנו”.

על הרגע בו נאלצו לעזוב את המקום סיפרה: “הוא נכנס, שר שירים בקול, וכשביקשנו שקט הוא התעלם והמשיך בקול יותר רם, כשהבחורים מעודדים אותו, צועקים לו שימשיך ויותר בקול. זה כבר הפך לבלתי נסבל, אז יצאנו כשהוא מלווה אותנו בקריאות ‘עופו מפה’.

היא הוסיפה: “המצב צריך להשתנות, צריך לאפשר לכל יהודי שרוצה להיכנס למקום הזה ליהנות ממעוז גדול הציונות, לראות איפה הרב חי. בפן האישי ההרגשה שלי היא שהבית של סבתא שלי נהיה מקום פרוץ לכל אחד לעשות כרצונו ויש זלזול. מצער ממש”.

דבר האירוע הגיע לידיעתם של כמה מחברי מועצת עיריית ירושלים, שהגיבו בזעם על האווירה שנוצרה במקום.

סגנית ראש העיר, חגית משה, אמרה: “זו חציית קו אדום! לא ייתכן שלא יתנו לתיירים ולמבקרים להיכנס לחצר שכונת ‘בית דוד’ – אתר תיירות רישמי ומוכר בירושלים. לא אתן לגורמים קיצוניים להשתלט על אתר מורשת ובו מבנה לשימור ולעשות בו כבשלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סיפור מדהים
    07/03/2018 11:14
    אני
  1. איזה קידוש השם עשו בחורי החמד האלה, פשוט מרומם את הרוח לאיזה שפל מדריגה הגיעו.
    כפי שנהוג לומר. כשהם יורדים, יורדים עד לעפר.