לקראת חקירה: מח”ש כבר אוספת סרטונים מאלימות השוטרים בהפגנה

לאחר הודעת המשטרה כי תבחן את התנהלות השוטרים בהפגנה האלימה של קנאי מאה שערים - אומרים במח"ש: בשונה ממקרים אחרים לא נמתין עד לקבלת תלונות ממפגינים חרדים שהוכו, ונסתפק בסרטונים • אחד המפגינים, נער בן 16 וחצי, מאושפז עם חבלת ראש ודימום פנימי, במצב בינוני
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ז / 17.09.2017 20:54

האלימות הברוטלית נגד המפגינים החרדים:  במחלקה לחקירות שוטרים החלו היום (ראשון) לאסוף את הסרטונים שהתפרסמו בכלי התקשורת ובאינטרנט, בהם תועדו שוטרים מכים באלימות קנאים ממאה שערים, שהפגינו בירושלים במחאה על מעצרו של נכד האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, בגין השתמטות מגיוס. כך דווח בחדשות 2.

במח”ש מסרו שבקרוב תתקבל החלטה אם לפתוח בחקירה נגד השוטרים ולוחמי מג”ב שבעטו והפעילו כח חריג ולא סביר נגד מפגינים – שכלל לא תקפו אותם.

עוד מסרו במח”ש לחדשות 2, כי בשונה ממקרים אחרים לא ימתינו במחלקה עד לקבלת תלונות ממפגינים חרדים שהוכו, ויסתפקו בסרטונים שנאספו.

9 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה שנערכה ברחוב שרי ישראל. שני מפגיינים פונו לבית החולים.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: “מהפגנות המתקיימות בירושלים פונו לחדר המיון בהדסה עין כרם שני נפגעים, האחד בן 16.5 עם חבלת ראש ודימום פנימי, במצב בינוני-יציב ובהכרה. יושאר להשגחה. השני כבן 17, במצב קל, ישוחרר בקרוב.

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לאלימות נגד המפגינים.

“אני מגנה בתוקף את האלימות הקשה נגד המפגינים החרדים בירושלים”, מסר בהודעה. “מדובר בהפעלת כוח מיותרת, מסכנת חיים ושאינה מקובלת בעליל. התיעודים הקשים מהתנהגות השוטרים מוכיחים כי מפגינים חרדים הפכו כלי להוצאת קיטור על לא עוול בידי שוטרים אלימים ומסוכנים. על המשטרה לרסן התנהגות זו לאלתר כדי להבטיח שלום הציבור”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב: “שמירה על הסדר במרחב הציבורי חשובה ונחוצה. אך בין זה לבין אלימות ברוטלית על אדם שעל פי הסרטון נראה שלא עשה כלום, שערוריה של ממש. אני קורא למח”ש לפתוח בחקירה ומצפה מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן שיגנה התנהגות שכזו”.

חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד אמר: ”משטרה אלימה היא משטרה חלשה. ערבים, נכים, אתיופים, מתנחלים או חרדים, אלימות היא אלימות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצעה לפיתרון :
    17/09/2017 21:20
    ישראל
  1. במידה והדתיים בכלל , והחרדים בפרט,יבינו : שאימונה ; לא מטמיעים בכפיה , אלא על בסיס של כיבוד הדדי, וכל אזרח על פי אמונתו יחיה ; יש סיכוי שאפשר יהיה לנהל אורחות חיים סבירים , לא אלימים , ולא פוגעניים .

  2. איו חרדים שקטים
    18/09/2017 08:21
    קארינה
  3. בכל ההפגנות החרדים מתנהגים בפראות ואלימות של מכות, יריקות, זריקות אבנים והתפרעויול למיניהן והם צריכים להיענש, אבל הם ממשיכים בהתפרעוות כי אין עונשים בהתאם..!……………………………………….1

  4. אם לא ישרתו בצבא ככל אחד, אז לא לתת להם שום הגנה.
    18/09/2017 08:27
    קארינה
  5. שהילד שלי יצא להגן להילחם ולהיהרג, כאשר החרדים האלה יושבים באותה עת ספונים בבתיהם ובישיבות ולא עושים דבר להגנה על עצמם ועל הסובבים אותם?
    זה לא מוסרי!!!