”אין סוף לצביעות” • אונסק”ו: מערת המכפלה היא ‘אתר מורשת פלסטיני’

ועדת המורשת באונסק"ו החליטה להכיר במערת המכפלה בחברון כ''אתר מורשת פלסטיני'' מוגן בעל חשיבות בינלאומית מיוחדת • ארדן: "אונסק"ו נחשף במערומיו בהחלטה הזאת"
יוני גרין
י"ג תמוז התשע"ז / 07.07.2017 13:12

ועדת המורשת בארגון אונסק”א, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו”ם – קיבלה היום (שישי) החלטה להכיר בעיר העתיקה ובמערת המכפלה בחברון כ”אתרי מורשת פלסטיניים”, הנמצאים בסכנה ממשית וקיומית, מפני שהם נמצאים “תחת כיבוש ציוני”.

12 מדינות תמכו בהצעה, 3 התנגדו ו-6 נמנעו.

את הצעת ההחלטה הגישו הפלסטינים בהליך מזורז בטענה כי האזור מאוים ושישראל גרמה לוונדליזם ולנזק לרכוש במקום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטת אונסק”ו: “עוד החלטה הזויה של אונסק״ו. הפעם הם קבעו שמערת המכפלה בחברון זה אתר פלסטיני, משמע לא יהודי, ושהאתר בסכנה. לא אתר יהודי?! מי קבור שם – אברהם, יצחק ויעקב. שרה, רבקה ולאה. האבות והאימהות שלנו! והאתר בסכנה? הרי רק במקומות שבהם ישראל נמצאת, כמו חברון, מובטח חופש דת לכולם.

“במזרח התיכון מפוצצים את המסגדים, הכנסיות, בתי הכנסת, בכל שאר המקומות – במקומות בהם ישראל לא נמצאת. אז אנחנו נמשיך לשמור על מערת המכפלה, על חופש דת לכולם, ונמשיך לשמור גם על האמת”.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר בעקבות החלטת אונסק”ו: ”אין סוף לצביעות. הפלשתינים ממשיכים בקמפיין ההסתה והשקרים שלהם באמצעות אונסק”ו. אונסק”ו נחשף במערומיו בהחלטה הזאת.

“בעוד שדאע”ש מחריב אתרי מורשת היסטוריים בחלב, תדמור, מוצול ואחרות, אונסק”ו בוחר להתרכז בחברון ומערת המכפלה שלא היו, ולא יהיו תחת סכנה כל זמן שמדינת ישראל קיימת.

”את ההיסטוריה אי אפשר לשכתב ואי אפשר למחוק. אברהם אבינו קנה בכסף מלא את מערת המכפלה בחברון והיא מקום קבורת אבותינו מאז ולתמיד. תגובתנו תהיה – לחזק ולהעמיק את החיבור שלנו לעיר היהודית בחברון”, הוסיף ארדן.

השר ישראל כ״ץ: “1000 החלטות צבועות ומקוממות של אונסק”ו לא יפגעו בזכות היהודית ובזיקה ההיסטורית של העם היהודי לקברי אבות ואמהות האומה היהודית במערת המכפלה בחברון.

“פניתי אל רוה״מ לקיים בהקדם ביקור במערת המכפלה וישיבת ממשלה מיוחדת ברובע היהודי בחברון . כך נבטא את עמדתנו הברורה – במעשים ולא בדיבורים”.

שרת המשפטים איילת שקד: “החלטת אונסקו היא עוד כתם על הארגון הבינלאומי ועל כל אחת מהמדינות שהצביעו בעדה. מערת המכפלה וחברון הם לא רק אתרי מורשת יהודיים, אלא גם אתרים שעליהם יש לעם ישראל זכות היסטורית, קניינית וחוקית, גם על פי הדין הבינלאומי.

נפעל על מנת שזכותנו על האתרים החשובים האלה תבוא לידי ביטוי וביתר שאת.”

ראשי שדולת ארץ ישראל, ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ’, אמרו כי החלטת אונסק”ו היא לא פחות מהכחשת ההיסטוריה. ”חברון היא העיר העברית הראשונה, ומערת המכפלה היא חלקת גדולי האומה של עם ישראל.

“אנו קוראים לממשלה לא רק לדחות את החלטת אונסק”ו, אלא גם להבהיר במעשים שחברון ומערת המכפלה הם אתרי המורשת של עם ישראל”, הוסיפו השניים.

סגן שר הביטחון בן דהן הגיב: “נראה שאונסק”ו שוב הולכים בצעד הזוי לקראת ניסיון לכינונה של מדינה פלסטינית. למזלנו רוב העולם, כולל העולם המוסלמי, מבין שאי-אפשר למחוק עבר עשיר של עם ולאום ולהחליפו בהיסטוריה מומצאת ומשוכתבת של עם פלסטיני מומצא.

“לו הפלסטינים היו מעלים באונסק”ו הצעת החלטה שהעולם מרובע, גם לזה היו נמצא רוב. זאת אמינות ההחלטות של אונסק”ו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות