נודניקים: בקרוב ינתקו טלפונים של מטרידי מוקדי חירום

ועדת החוקה של הכנסת מקדמת הצעת חוק: מטרידים יקבלו מסרון התרעה מי שלא יחדלו ממעשיהם יסתכנו בניתוק קו הטלפון הנייד שברשותם • בקרוב יוחלט: האם החוק החדש יחול גם על מד"א ואיחוד הצלה
חיים טוויל
כ"ב אדר א' התשע"ו / 01.03.2016 23:47

לא תאמינו: בשנה האחרונה התקבלו כשתי מיליון שיחות שהוגדרו ‘קריאות שווא’ במוקד 100 של המשטרה. במשטרה, כמו גם ביתר מוקדי החירום של כבאי האש ואיחוד הצלה, מתוסכלים ומחפשים דרך לשים סוף לתופעה.

במסגרת מאמצים אלה, מקדמת הכנסת הצעת חוק שנועדה להתמודד עם המטרידים. בתחילה הוצע להטיל עליהם קנסות כבדים. הצעת חוק בנושא אף הועברה בקריאה ראשונה.

אולם עכשיו, לקראת המשך החקיקה בקריאה השנייה והשלישית, הוחלט לבחור בסנקציה אחרת – אולי אפילו חמורה יותר:  ניתוק קווי הטלפון הניידים של המטרידים.

חדשות 2 מדווח, כי במסגרת התהליך שנקבע היום (שלישי) בוועדת החוקה של הכנסת, אנשים שיטרידו את עובדי מוקדי המשטרה וכיבוי האש יקבלו תחילה התרעה במסרון, לקראת ניתוק קו הטלפון, ולאחר מכן גם התרעה קולית.

במקרים שבהם המטרידים לא יחדלו ממעשיהם, ינותקו קווי הטלפון הניידים שלהם למשך שבועיים. אם הם ימשיכו במעשיהם גם לאחר מכן – הקו ינותק לצמיתות.

יחד עם זאת, יש גם מידת הרחמים: למטרידים תהיה אפשרות להגיע לשימוע, להגיב לטענות נגדם ובכך גם להביא לקיצור זמן הניתוק, שיבוצע על ידי רשתות הסלולר.

בהמשך תהליך החקיקה צפוי יו”ר ועדת החוקה בכנסת ניסן סלומיאנסקי  להביא את יוזמת החוק לדיון נוסף. בין השאר צפויה להתקבל החלטה האם החוק יחול רק על מוקדי המשטרה וכיבוי האש, או גם על גופים נוספים כמו מד”א ואיחוד הצלה שסובלים אף הם מהתופעה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איחוד הצלה
    02/03/2016 02:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חחחחחחח